YaylaHaber Çorum haber gazetesi

22.12.2020, 11:49

Tempolu Yürüyüş

Vücudunuzun sınırlarına saygı duyarak yapabilceğiniz ucuz, pratik ve ideal egzersiz modeli. Evet tempolu yürüyüşten bahsedeceğiz. Kilo vermek için saatlerce sabrettiğiniz, bedeninizi yıprattığınız ve aşırı yüklendiğiniz sizi kan ter içinde bıraktıran egzersizlere ihtiyacınız yok. Haftada 5 gün yapabilceğiniz en ideal egzersiz yöntemi.

Yürüyüş Yapmanızı Tavsiye Ediyorum,

Hadi, egzersiz yapalım,

Hareketsizlik Tehlikelidir,

Yürüyüş Her Derde Deva…

Gerek çevremizden gerek medya da sık sık bahsedilen bu durum hakkında yeterince bilgiye sahip miyiz ?

Sürekli hareket etmemiz gerektiği söylenmektedir. Neden ? Cevabı basit

HAREKETSİZSİNİZ.

Aslında kolay bir çözümü var fakat bu ne aktarlarda ne eczanelerde bulabilirsiniz. Cevabı hareket etmek. Hareketli bir yaşam.

Spor salonları, yoga merkezleri veya sağlıklı yaşam merkezleri uygun fakat daha kolay ve ucuz olanı yürüyüş yapmak.

Fiziksel aktivite olarak Tempolu Yürüyüşün ;

a. Vücutta bulunan dolaşım sistemindeki kan akımını ve kan damarlarının miktarını arttırarak, dolaşımı iyileştirmek, kalp ve beyin damar hastalıkları ile ilgili riskini azaltmak,

b. Kalp kası dahil, vücut kaslarını kuvvetlendirerek, daha etkin çalışmalarını sağlamak,

c. Her bir atımda kalbin pompaladığı kan miktarını artırarak, dinlenik (normal) kalp atım sayısını azaltarak, kalbin yapması gereken faaliyeti daha az yorularak yapmasını sağlamak,

ç. Tansiyonun düzenlenmesine yardımcı olmak,

d. Sindirim sistemini etkileyerek, kronik kabızlık sorununu çözmek, e. Yürüyüş sırasında ve sonrasında metabolizmayı uyararak, metabolik tembelliği önlemek,

f. Akciğer kapasitesini geliştirmek,

g. Vücuda giren oksijen miktarını artırmak,

ğ. Zihin ve beden arasındaki koordinasyon yeteneğini geliştirerek, bilhassa denge kaybına bağlı düşme sonucu oluşan yaralanmaları önlemek,

h. Eklem ve kasların esnekliğini artırarak, kemiklerin sertleşmesini ve kuvvetlenmesini sağlamak, gibi birçok faydası bulunmaktadır.

Yürümek için herhangi bir alete ihtiyaç duymadan bir çok kas grubunuzu çalıştırabilceğiniz, fazla kilolarınızdan kurtulabilceğiniz maliyetsiz bir yöntemdir. Tempolu yürüyüş mükemmel bir aerobik egzersizdir. Tempolu yürüyüş aynı mesafede koşu kadar kalori yakar. Düzenli ve tempolu bir yürüyüş programı ile fazla kilolarınızdan kalıcı olarak kurtulabilirsiniz. Kalıcı diyorum çünkü; anahtar kelime budur. Sağlıklı beslenerek fazla kilolarınızdan kurtulabilir, sağlığınızı koruyabilirsiniz ancak egzersiz yapmadan verdiğiniz kiloları tekrar fazlasıyla almanız işten bile değildir.

Uygun kıyafet ve uygun ayakkabı seçimi de önemli. Ayak sorunlarınız yok ise ayakkabı için tavsiyem; ayağınızda yokmuş gibi hissettirmesidir. Pamuklu, Rahat ve Temiz kıyafet seçimi mutlaka dikkat edilmelidir. Naylon, dar, sert kıyafetler sizi ekstra yorar ve yürüyüş için motivasyonunuzu kaybetmenize neden olabilir.

Temponuzu (Hızınızı) Nasıl Belirleyeceksiniz?

Günlük gezinti, ulaşım ve alışveriş maksatlı yürüyüşleriniz TEMPOLU YÜRÜYÜŞ değildir. Onlar da hareketli bir hayat açısından faydalıdır, ancak TEMPOLU YÜRÜYÜŞ yapmak farklıdır. Tempolu yürüyüşü günlük yürüyüşünüzden ayıran en önemli özellik biraz daha hızlı ve sürekli olmasıdır. Böylece vücudunuzu belirli bir süre boyunca, uygun yüklenme şiddetine (zorluk düzeyi) maruz bırakarak sağlığınızı tehlikeye atmadan ve hedeflerinize ulaşabileceğiniz verimlilikte bir egzersiz yapmanız hedeflenmektedir.

Yüklenme şiddeti (zorluk düzeyi) ölçüsünün kişiye özel olarak ayarlanabilmesi sağlığınız açısından çok önemlidir, zira yanlış uygulandığında, spor sakatlanmalarına, aşırı yorgunluğa ve aşırı yorgunluk nedeniyle egzersizi bırakmanıza neden olur. Yüklenme şiddetini (zorluk düzeyini) kişiye özel olarak kendi sınırlarınızda ayarlayabilmeniz için; ideal egzersiz kalp atım (nabız) sayınızla, normal yürüyüşünüzden hızlı, koşmanızdan daha yavaş bir tempoyla yürümeniz gerekmektedir.(Benim tavsiyem nefes temposuyla yürümenizdir).

Yürürken Vücudunuz Nasıl Durmalıdır?

Yürüyüşlerim esnasında yapılan gözlemlerde;

a. Elleri cebinde,

b. Cep telefonu ile sohbet eden,

c. Hızlı yürümek için öne doğru eğilerek poposunu arkaya doğru çıkarıp vücudunun duruşunu bozan, ç. Yürüyüşü hızlandırabilmek için adım aralıklarını uzatmış,

d. Sağ veya sol elinde –duruşunu bozacak ağırlıkta- eşya taşıyan,

e. Bir şeyler atıştıran (!) insanlar olabilmektedir.

SLOGANIMIZ

Omurga dik, Kollar serbest, Adım uzunluğu normal olmalıdır.

Fizyoterapistiniz sağlıklı ve hareketli günler diler.

Yorumlar (0)
banner2389
banner2390
banner2394
banner2399
parçalı bulutlu
banner2400
Namaz Vakti 13 Mayıs 2021
İmsak 03:35
Güneş 05:19
Öğle 12:42
İkindi 16:36
Akşam 19:55
Yatsı 21:31
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 39 81
2. Galatasaray 39 81
3. Fenerbahçe 39 79
4. Trabzonspor 39 68
5. Sivasspor 39 62
6. Hatayspor 39 61
7. Alanyaspor 39 57
8. Karagümrük 39 57
9. Gaziantep FK 39 55
10. Göztepe 39 51
11. Konyaspor 39 49
12. Rizespor 39 48
13. Kasımpaşa 39 46
14. Malatyaspor 39 45
15. Başakşehir 39 45
16. Antalyaspor 39 43
17. Kayserispor 39 41
18. Erzurumspor 40 40
19. Ankaragücü 39 38
20. Gençlerbirliği 39 38
21. Denizlispor 39 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 34 70
2. Giresunspor 34 70
3. Samsunspor 34 70
4. İstanbulspor 34 64
5. Altay 34 63
6. Altınordu 34 60
7. Ankara Keçiörengücü 34 58
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 34 47
10. Bursaspor 34 46
11. Bandırmaspor 34 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 34 35
14. Adanaspor 34 34
15. Menemenspor 34 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 34 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 35 80
2. M. United 35 70
3. Leicester City 36 66
4. Chelsea 35 64
5. West Ham 35 58
6. Liverpool 34 57
7. Tottenham 35 56
8. Everton 34 55
9. Arsenal 35 52
10. Leeds United 35 50
11. Aston Villa 34 48
12. Wolverhampton 35 45
13. Crystal Palace 35 41
14. Southampton 35 40
15. Burnley 35 39
16. Newcastle 35 39
17. Brighton 35 37
18. Fulham 35 27
19. West Bromwich 35 26
20. Sheffield United 35 17
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 35 77
2. Barcelona 36 76
3. Real Madrid 35 75
4. Sevilla 36 74
5. Real Sociedad 35 56
6. Real Betis 35 54
7. Villarreal 35 52
8. Celta de Vigo 36 50
9. Athletic Bilbao 36 46
10. Granada 35 45
11. Osasuna 36 44
12. Cádiz 36 43
13. Levante 36 40
14. Valencia 36 39
15. Deportivo Alaves 36 35
16. Getafe 36 34
17. Huesca 36 33
18. Real Valladolid 35 31
19. Elche 36 30
20. Eibar 35 29
Arşiv

Gelişmelerden Haberdar Olun

@