Eğitimde bir Amerikan Darbesi yaşıyoruz. Bu darbe yasal yolla yapıldı. Şimdi ek kanun maddeleriyle o darbenin hükümleri mecliste görüşülüyor. Bunlar artçı şoklardır, alıştıra alıştıra, sindire sindire, her gün bir parçasını bize yutturuyorlar.
Halkımız bu olanları anlamakta zorlanıyor, “nasıl olur, peki bizim çocuklarımız ne olacak?” diye soruyor.
Halkımızdan ustalıkla saklanan 5544 sayılı bu yasayı seçimler öncesinde herkes bilmeli. 1982’de bir Amerikan darbesiyle gelen YÖK kanunu yerine, ondan daha ağırı 2006’da sivil Amerikan darbesiyle geldi, adı Mesleki Yeterlik Kurumu (MYK) Kanunudur.  
Önceki hafta TBMM’de, merkezi sistem sınavları hazırlayan ÖSYM’nin kaldırılışına, yerine yenisi kurulan Ölçme Seçme merkezinin yasasını görüştüklerine tanık olduk. Sıralarda toplam 40 milletvekili ya vardı ya yoktu. Hepsi de 5544 sayılı darbe yasasından habersizdiler.
Getirilen yeni ÖSYM’nin nasıl bir şey olduğunu muhalefet milletvekilleri dahi bilmiyordu. Ne tuhaf bir kanun teklifidir bu diye eleştiriyorlardı. Hatta DTP milletvekili de söz aldı, güya eleştirecek, kendi ezberindekinden etnik ayrımcılıktan başka şey söylemedi, ÖSYM’yi konuşacağınıza güney doğuyu konuşalım diyordu. Diğer bir konuşan, başkanlığı olmayan bir merkez nasıl olur, kaldırılan kadroların yerine AKP kendi adamlarını mı getirecek, gibi sorularla konunun ucundan dolaştı.
Milletvekillerinin hiç biri ödevini yaparak oraya gelmemişti. Bunlar mı halkı bilgilendirecek? Öyleyse bu iş de bize, yerel basına düştü.
AKP milletvekillerini bile yasadan haberli olduklarını sanmıyorum, onlara “ebemin dediği” oyununa katılmak görevi verilmiştir, öğrenmek anlamak onlara göre hiç değildir.
Siz de şaşkınlık yaşamayasınız diye kelimesine dokunmadan bölümler halinde burada sayfamızın elverdiği ölçüde size sunacağım. Bazı cümleleri siz Türkçesi nasıl olur bunun diye kendi anlayacağınız şekilde çevireceksiniz. Örneğin sonunda yer alan “personel istihdam” bölümünde “Yabancı uyruklu (uzman) 10 kişi” dediği zaman siz bunu MYK’yı yöneten Dünya Bankasından gelen on Amerikalı (our boys) anlayacaksınız. Çok sayıda teknik personelin ve sekreterin arasında sanki sıradan çalışacak elemanlarmış gibi aşağı sıralarda gösterilmelerine kanmayacaksınız.
2.paragrafta sözü edilen, doktor, mühendis, veteriner, eczacı gibi fen bilimleri eğitimi veren okulları hariç tutan paragraftan maksat şudur; bunlara girişler kendi fakültelerinde yapılacak, her biri kendi alacağı öğrenci için kendi ölçütlerini koyacak, hangi dersleri almış olan lise öğrencilerini kabul edeceğine kendi mütevelli heyetleri karar verecek. Bunu bir başka ek kanun maddesiyle ya geçirdiler ya da geçirecekler. Bu madde, fen bölümleri olan özel üniversiteler için alınmış ayrıcalık kararıdır; açıkçası, kendi özel kolejinde okumuş olan müridleri için üniversite açanlara çekilmiş kıyaktır. KPSS, ÖSS gibi merkezi sistemle yapılan sınavların bombalanma provokasyonları bu yolun önündeki ulusal kayaların kaldırılması içindi.
Örneğin, kurslara sertifika ve sınav belgesi verilir deyince siz bunu parasını veren parası kadar belge alır diye anlayacaksınız. “Mali özerkliği olan bir kurumdur” deyince, gelirini nerden sağlayacak diye hemen gelirler hanesine bakacaksınız, orada kuruma aidat ödemek zorunda olan sendikaları meslek odalarını göreceksiniz. Bu aidatı ödemek zorunda olan kurumlardan buna itiraz eden olmamış mı diye arayıp baktığınızda sadece DİSK’in idare davası açtığını ama Haşim Kılıç engeline takıldığını göreceksiniz.
Sonra düşüneceksiniz, Mühendis Odaları neden bu yasaya karşı çıkmadılar acaba, sus payı ne aldılar ki, diye düşüneceksiniz. (Odada Staj dosyası açmak kaç lira?)
Gelirler hanesine baktığınızda MYK’nın gelir amaçlı bir eğitim şirketi olduğunu göreceksiniz. Eğitim artık kamusal hizmet olmaktan çıkıp, yabancı eğitim şirketlerine para kazandıran, harcamalarına katkı payı diye Türklerden zorunlu aidat kesen, hatta buna aidat değil yasal soygun ya da haraç almak diyebilirisiniz, halktan vergi toplayan Düyunu Umumiye diyebilirsiniz. Aklınıza ilk gelen doğru açılımıdır, benim anladığım neyse odur.
5544 sayılı MYK yasasına internetten giriyorum ve karşıma gelen bir resmi siteyi açıyorum. Birinci bölümü buraya alıyorum:
 
MESLEKÎ YETERLİLİK KURUMU KANUNU
Kanun Numarası              : 5544
Kabul Tarihi                     : 21/9/2006
Yayımlandığı R.Gazete     : Tarih  : 7/10/2006   Sayı : 26312
Yayımlandığı Düstur         : Tertip : 5  Cilt : 46  Sayfa:
  
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam ve Tanımlar
Amaç ve kapsam
MADDE 1- (1) Bu Kanunun amacı; ulusal ve uluslararası meslek standartlarını temel alarak, teknik ve meslekî alanlarda ulusal yeterliliklerin esaslarını belirlemek; denetim, ölçme ve değerlendirme, belgelendirme ve sertifikalandırmaya ilişkin faaliyetleri yürütmek için gerekli ulusal yeterlilik sistemini kurmak ve işletmek üzere Meslekî Yeterlilik Kurumunun kurulması, çalışma usul ve esaslarının belirlenmesi ile ulusal yeterlilik çerçevesiyle ilgili hususların düzenlenmesini sağlamaktır.
 (2) Tabiplik, diş hekimliği, hemşirelik, ebelik, eczacılık, veterinerlik, mühendislik ve mimarlık meslekleri ile en az lisans düzeyinde öğrenimi gerektiren ve mesleğe giriş şartları kanunla düzenlenmiş olan meslekler bu Kanun kapsamı dışındadır.
Tanımlar
MADDE 2- (1) Bu Kanunun uygulanmasında;
a) Bakanlık: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığını,
b) Bakan: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanını,
c) Kurum: Meslekî Yeterlilik Kurumunu,
ç) Ulusal meslekî yeterlilik sistemi: Teknik ve meslekî eğitim standartlarının ve bu standartları temel alan yeterliliklerin geliştirilmesi, uygulanması ve bunlara ilişkin yetkilendirme, denetim, ölçme ve değerlendirme, belgelendirme ve sertifikalandırmaya ilişkin kural ve faaliyetleri,
d) Ulusal yeterlilik çerçevesi: Avrupa Birliği tarafından benimsenen yeterlilik esasları ile uyumlu olacak şekilde tasarlanan ve ilk, orta ve yüksek öğretim dahil, tüm teknik ve meslekî eğitim/öğretim programları ile örgün, yaygın ve ilgili kurumların iznine dayalı programlarla kazandırılan yeterlilik esaslarını,
e) Ulusal meslek standartları: Bir mesleğin başarı ile icra edilebilmesi için, Kurum tarafından kabul edilen, gerekli bilgi, beceri, tavır ve tutumların neler olduğunu gösteren asgari normları,
f) Yetkilendirilmiş kurum: Türk Akreditasyon Kurumu veya Avrupa Birliği ile çok taraflı tanıma anlaşması imzalamış akreditasyon kurumlarından akredite edilmiş personel belgelendirme kurum ve kuruluşlarını,
g) Eğitim ve öğretim kurumları: Genel orta ve yüksek eğitim-öğretim dahil, tüm teknik ve meslekî okullar ile örgün ve yaygın eğitim kurumları ve bunların dışındaki, izinle muhtelif programlar sunan ve meslekî yeterlilikler kazandıran kurumların tümünü,
ifade eder.
(Devamı var)