Manisa'nın Turgutlu ilçesinde, bağ evinde yastığın üzerinde kene gören bir kişi, yastığı yakarak bahçeye attı. Kontrolden çıkan alevler kısa sürede çevredeki ormanlık alana sıçradı. Yangında 5 dönümlük alan kül oldu, şüpheli Ö.T. tutuklandı.

Kene paniği felakete dönüştü

Edinilen bilgiye göre, Turgutlu ilçesine bağlı kırsal bir bölgede yaşayan Ö.T., bağ evinde dinlendiği sırada yastığın üzerinde kene fark etti. Panikle yastığı ateşe veren Ö.T., yanıcı malzemeyi evin bahçesine fırlattı. Ancak alevler, kuru otların tutuşmasıyla büyüyerek yakındaki ormana sıçradı.

Keneyi Yakmak Isterken Ormanı Yaktı

Alevler kısa sürede yayıldı

İhbar üzerine bölgeye Manisa Orman İşletme Müdürlüğü ekipleri sevk edildi. Yangına hem havadan hem de karadan müdahale edilirken, ekiplerin yoğun çabası sonucu alevler kontrol altına alındı. Yangın nedeniyle yaklaşık 5 dönüm ormanlık alan tamamen kül oldu.

Düğün bitti, kuyumcuda kabus başladı: Yeni evli çiftin takıları sahte çıktı
Düğün bitti, kuyumcuda kabus başladı: Yeni evli çiftin takıları sahte çıktı
İçeriği Görüntüle

Tutuklandı: “Kene vardı, yastığı yaktım”

Yangına neden olduğu belirlenen Ö.T., gözaltına alınarak ifadesi alınmak üzere karakola götürüldü. Şüphelinin ifadesinde, “Yastığın üzerinde kene vardı. Yakmak istedim. Bahçeye attım, bir anda yangın çıktı” dediği öğrenildi. Emniyetteki işlemlerin ardından adliyeye sevk edilen Ö.T., çıkarıldığı mahkemece tutuklandı.

Uzmanlar uyardı

Orman Genel Müdürlüğü yetkilileri, sıcak havalarda en küçük kıvılcımın dahi büyük felaketlere yol açabileceğini belirterek vatandaşları özellikle ormanlık alanlarda ve çevresinde ateş yakmamaları konusunda uyardı. Özellikle yaz aylarında rüzgarla birlikte kontrolsüz ateşlerin büyük orman kayıplarına yol açtığı vurgulandı.

Soruşturma sürüyor

Manisa Cumhuriyet Başsavcılığı olayla ilgili geniş çaplı soruşturma başlattı. Orman Genel Müdürlüğü ise yanan alanın tekrar ağaçlandırılması için çalışmaların en kısa sürede başlayacağını duyurdu.

Muhabir: Anadolu Ajansı