Milli Eğitim Bakanlığının Anadolu öğretmen liselerini kapatma kararından sonra bu okullar hali ile Anadolu liselerine dönüştürülmüştü.

            Dolayısı  ile Osmancık Ömer Derindere Anadolu öğretmen lisesinin  de Anadolu lisesine dönüştürüldüğü haberi kulislerde yankılanınca bir eğitimci gözü ile üzülmüş ve aslında Osmancık’a Fen Lisesi yakışır diyerek duygularımı dostlarımla paylaşmıştım.

            Osmancık’ta bir Fen lisesi açılması ateşini yıllar önce de kaleme almış ve eğitim camiasında hayalperestlikle suçlanmıştım Ve gün geldi Osmancık’ta Fen lisesi açılmasının coşkusunu birlikte yaşıyoruz.

            Demek ki başarı için bazen hayal kurmak gerekiyor ve demek ki kendinize bir hedef koymanız gerekiyor ve gün geliyor o hedefe ulaşıyorsunuz.

            Ve gün geliyor hayallerinizin aynı noktada birleştiği yürekli bir adam sessiz sedasız doğup büyüdüğü topraklara Fen lisesini armağan ediyor.

            Ne zaman Osmancık için müjdeli bir haber alsam hemen telefona sarılıp  Ak Parti Çorum milletvekili Dr. Cahit Bağcı’yı ararım. Haberin verdiği heyecan ile sayın Bağcı’yı soru yağmuruna tutar  gelişmeleri derinlemesine öğrenir ve teyit etmeye çalışırım.

            Sayın Bağcı’da heyecanlı halimi anlayışla karşılar hoca haberler doğrudur ve ayrıca şu bilgileri de paylaşmak isterim diyerek ek bilgiler ile yoğun emeklerini paylaşır.

Evet geçtiğimiz hafta Osmancık’ta gündem Fen lisesiydi. Eğitimciler arasında hafta boyunca hep Fen lisesi konuşuldu.

            Fen liseleri; eğitim öğretim süresi 4 yıl olan yatılı ve karma okullardır. Bu okullarda gündüzlü öğrenciler de öğrenim görürler. Fen Liseleri, öncelikle fen alanı ile ilgili yüksek öğretim kurumlarının bulunduğu yerlerde açılır.

 

            Fen Liseleri zeka düzeyleri ile fen ve matematik alanlarındaki yetenekleri yüksek olan öğrencileri, matematik ve fen bilimleri alanında yüksek öğrenime hazırlamayı, Matematik ve fen bilimleri alanlarında gereksinim duyulan üstün nitelikli bilim adamlarının yetiştirilmesine kaynaklık etmeyi, Öğrencileri araştırmaya yöneltmeyi, bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile yeni buluşlara ilgi duyanların çalışacakları  ortamı ve koşulları hazırlamayı, Yeni teknolojileri kullanabilen, yeni bilgiler üretebilen ve projeler hazırlayabilen bireyler yetiştirmeyi, Öğrencilerin bilimsel araştırma yapmalarına, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemelerine yardımcı olacak şekilde yabancı dilde iyi yetişmelerini sağlamayı amaçlar.

Fen liselerinde bilim danışma grupları kurulur. Okulun eğitim öğretim programlarının geliştirilmesi, öğretmenlerin hizmet içi eğitimde yetiştirilmesi, eğitim alt yapısının iyileştirilmesi, seminer ve projelerin nitelik yönünden geliştirilmesi çalışmalarına katkıda bulunmak amacıyla Bakanlık ile iş birliği içinde çalışmak üzere üniversite öğretim üyelerinden Bilim Danışma Grubu oluşturulur. Bilim Danışma Grubu üç yılı doldurduğunda her yıl yaşça büyük üyeden başlamak üzere bir üyesi yenilenir. İş birliğinin esasları üniversitelerle yapılacak protokol ile belirlenir.

 
Fen Lisesisin Osmancık için önemini daha iyi kavrayabilmemiz adına buraya kadar okul amaçlarını özetlemeye çalıştım.

Bu bilgiler üzerine diyebiliriz ki Fen lisesi Osmancık’ın marka kent olma yolunda önemli bir aşamadır.

Fen Lisesi bölgede ve sonra ülke genelinde gözlerin Osmancık’a çevrilmesi demektir.

Fen lisesi istihdam ve iş ve aş demektir. Fen Lisesi zeki  ve başarılı çocukların Osmancık’ı tercih etmesi anlamına gelmektedir.

Fen lisesi dışa açılmaktır. Fen lisesi Edirne’den Ardahan’a konuk ağırlamak demektir. Fen lisesi üniversite ile işbirliği yapmak demektir. Ve Fen lisesi gelecekte ilçede bir Fakülte kurulmasına yeşil ışık yakmak demektir.

Fen Lisesi kaliteli insan yetiştirmek demektir. Ve Fen lisesi bilim demektir. Ve Fen lisesi ilim irfan demektir.

Osmancık’ın Fen Lisesine olan sevdasına imza atanları tarih yazacaktır. Ve bu sevdalar yolunda yılmadan gecesini gündüzüne katarak  çalışan ve üreten gerçekleşmeyecek sözü vermeyen ve söz verdiğinde de mutlaka sonuçlandıran ve arada bir sessiz sedasız çalışmaları ile böyle  güzel müjdeler veren, bütün çalışmalarında bilimsellik ve ciddiyet olanları tarih yazacaktır. Ve nitekim yazıyor da.

Osmancık’ta Güney mahallesinin taşlı sokaklarında başlayan ve Türkiye Büyük Millet Meclisinin koridorlarında devam eden bir başarı hikayesidir. Tıpkı Organize sanayi bölgesi gibi çok değil beş on yıl önce hayal olarak görülen hizmet halklarının bir bir tamamlanmasının işaretidir Fen lisesi.  Sonuçta,  Kalkınmaya ve gelişmeye işaret ve eğitimde bit nimettir Osmancık Fen lisesi.