Van’da internet ve aktarlardan temin edilen, “cildi beyazlatıyor” ve “sivilce izlerini yok ediyor” iddiasıyla satılan bir kozmetik krem, iki hafta içinde en az 4 kişiyi hastanelik etti. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Dursun Odabaş Tıp Merkezi Dermatoloji Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Hatice Uce Özkol, söz konusu ürünün ciddi yanıklara yol açabildiğini belirterek vatandaşlara uyarıda bulundu: “Doktora danışmadan krem kullanmayın.”

Hastaneye başvuran kişilerde, yüz ve vücutta yaygın yanma, kızarıklık, şişlik ve yaralar görüldü. İlk vaka olan 21 yaşındaki genç bir kadının tedavisi yoğun bakımda yapıldı. Prof. Dr. Özkol, “Yüzünden başlayarak tüm vücuda yayılan bir durum söz konusuydu, kezzap benzeri bir etki yaratmıştı” ifadelerini kullandı. Hastanın sağlık durumunun tedavi sonrası iyileştiği bildirildi.

3-4 Gün Sonra Etkisini Gösteriyor

Prof. Dr. Hatice Uce Özkol, aynı kremle bağlantılı vakaların son günlerde artış gösterdiğini, özellikle son 4-5 günde benzer şikayetlerle hastaneye başvuruların devam ettiğini söyledi. İlk kullanımda yanma hissi oluşmadığını, ancak 3-4 gün içinde tüm vücutta yaygın döküntü ve ağır alerjik kontakt dermatit tablosu geliştiğini belirtti.

Özkol, “Yakınlarının kullandığını ve fayda gördüklerini söylüyorlar ama herkeste aynı etkiyi göstermiyor. Erken teşhis edilen hastalarda müdahale şansı daha yüksek” dedi. Uzmanlar, bu tür kozmetik ürünlerin denetimsiz bir şekilde satılmasının halk sağlığı açısından ciddi bir risk oluşturduğunu vurguluyor.

“Arkadaş Tavsiyesiyle Aldım, Pişman Oldum”

Tedavisi devam eden 28 yaşındaki S.Ç., kremi arkadaşlarının tavsiyesi üzerine aldığını anlattı:
“İlk kullandığımda hiçbir şey olmadı. 3 defa kullandım, 5 gün ara verdim. Daha sonra yanma, kaşınma ve yaralar oluştu. Lütfen doktorlara danışmadan krem kullanmayın. Herkesin başına gelebilir.”

500 bin TL kira istendi, çadır alıp kamp alanına yerleşti
500 bin TL kira istendi, çadır alıp kamp alanına yerleşti
İçeriği Görüntüle

Uzmanlar, internetten veya aktarlardan alınan ve içerikleri net olarak bilinmeyen kozmetik ürünlerin, özellikle cilt üzerinde kalıcı hasarlara yol açabileceği uyarısında bulunuyor. Sağlık otoriteleri ise bu tür ürünlerin satışının sıkı denetim altına alınması gerektiğini belirtiyor.

Muhabir: Haber Merkezi