Kargı Ahmet Hamdi Akpınar İlçe Devlet Hastanesi, halkı organ bağışı konusunda bilgilendirerek, organ bağışının arttırılmasını amaçlıyor.
Yaklaşık 1 ay önce hizmete açılan Organ Bağışı Bölümü vatandaşları bilgilendirerek, halkı organ bağışı yapmaya teşvik ediyor.
Kargı Ahmet Hamdi Akpınar İlçe Devlet Hastanesi Organ Bağışı Birim Sorumlusu Fatih Sağır, hastanede organ bağışı başvuru kabullerinin devam ettiğini belirterek, organ bağışında bulunmak isteyenlerin detaylı bilgi için hastane organ bağışı bölümüne başvurabileceklerini söyledi.
ORGAN BAĞIŞI NASIL YAPILIYOR?
Organ bağışının nasıl yapılacağı konusunda da bilgiler veren İlçe Devlet Hastanesi Organ Bağışı Birim Sorumlusu Fatih Sağır, "18 yaşını aşmış, akıl sağlığı yerinde olan herkes organ bağışında bulunabiliyor. Bağış yapılabilecek yerler; tüm devlet hastaneleri, özel hastaneler, sağlık ocakları, sağlık müdürlükleri. Bağışçı bir form doldurduğunda ona organ bağış kartı veriliyor. Yapılan organ bağışları o hastanenin yetkili kişisi tarafından internet üzerinden Sağlık Bakanlığı’nın Organ ve Doku Bağışı Listesi’ne ekleniyor" dedi.
Bakanlık yetkilileri dışında kimsenin bu bilgileri görmeye yetkili olmadığının altını çizen Sağır, "Kartın üzerinde bulunan bilgiler de organ alımı için yeterli değil. Mevcut kanunlar çerçevesinde, kişi daha önce organlarını bağışlasa da öldüğünde ailesine soruluyor. Aile onay verirse organları alınıyor. Aksi halde nakil gerçekleşmiyor. Organ bağışı bilincinin daha fazla kişiye yaygınlaşması önem taşıyor. Bir bağış sizde yapabilirsiniz, bir can bir hayat da siz kurtarabilirsiniz’’ şeklinde konuştu. (Ozan Acar)