Izmir

Rezervasyonlar ikiye katlandı, 100 bin turist bekleniyor: Kruvaziyer devleri İzmir'e akın etti

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in yoğun çabaları sonucu 2022 yılında kente yeniden gelmeye başlayan kruvaziyer gemileri, İzmir ekonomisinde adeta bir canlanma yarattı. 2023 yılında 40 bine yakın misafiri ağırlayan İzmir Alsancak Limanı'nda, 2024 için rezervasyonlar şimdiden ikiye katlandı.

Abone Ol

İzmir, kruvaziyer turizminde altın çağını yaşıyor. Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer'in girişimleriyle yıllar sonra rotalara eklenen İzmir Limanı, 2024 yılında rekor sayıda gemi ve turisti ağırlamaya hazırlanıyor.

2024'TE TURİST SAYISI 100 BİNE YAKLAŞACAK

Başkan Tunç Soyer’in göreve geldiği günden itibaren başlattığı yurt içi ve yurt dışı çalışmalarla İzmir, kruvaziyerlerin gözde destinasyonlarından biri haline geldi. 2023 yılında 31 kruvaziyer ile yaklaşık 40 bin turistin ağırlandığı kentte, 2024 yılı için şimdiden 70’in üzerinde geminin rezervasyon yaptırdığı ve bu gemilerle kente 100 bine yakın turistin gelmesinin beklendiği belirtildi.

İZMİR, ULUSLARARASI KRUVAZİYER BİRLİĞİ'NE KATILDI

Kentte kruvaziyer turizmini canlandırma çalışmaları kapsamında atılan en önemli adımlardan biri de İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin Uluslararası Kruvaziyer Hatları Birliği’ne (CLIA) üye olması oldu. Bu üyelik sayesinde İzmir; kruvaziyer firmaları, limanlar ve destinasyonların yer aldığı uluslararası karar verici ağlara doğrudan dahil oldu.

LİMAN VE ÇEVRESİ TURİSTLER İÇİN YENİLENDİ

İzmir Büyükşehir Belediyesi, kente gelen turistlerin memnuniyetini artırmak için de bir dizi teknik ve sosyal düzenlemeyi hayata geçirdi. Limanda kurulan Turizm Bilgilendirme Ofisi, ücretsiz Wi-Fi hizmeti, hanutçuluğu önleyen turizm zabıtası ekipleri ve yenilenen yürüyüş rotaları bu çalışmalardan bazıları. Fen İşleri Dairesi Başkanlığı ekipleri ise liman içinde yaklaşık 7 bin metrekarelik alanı asfaltladı, bordürleri yeniledi, hangar binalarının dış cephelerini boyadı ve çevre düzenlemeleri yaptı.