Eğitim-Sen Çorum Şubesi Hukuk ve TİS Sekreteri Sezgin Kundukan, sendika olarak performans değerlendirmesine karşı olduklarını bildirdi.
Kundukan, "Eğitim Sen olarak bilimsellikten ve objektiflikten uzak olan ve eğitimin niteliğine en küçük bir katkısı söz konusu olmayan bireysel performans değerlendirmesini onaylamamız mümkün değildir" dedi.
Sezgin Kundukan, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
"Bilindiği gibi MEB Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinin 54. maddesinde,“Bakanlığa bağlı her derece ve türden eğitim kurumunda görev yapan ve adaylık sürecini tamamlamış olan öğretmenlerin başarı, verimlilik ve gayretlerini ölçmek üzere her ders yılı sonunda, görev yaptığı eğitim kurumunun müdürü tarafından değerlendirmesi”nin yapılacağı kurala bağlanmıştır. Değerlendirmenin de Yönetmeliğin ekinde yer alan Performans Değerlendirme Formuna göre yapılacağı kurala bağlanmıştır.
Eğitim Sen öteden beri, performans değerlendirmelerine karşı çıkmış, buna ilişkin çok sayıda açıklama ve değerlendirme yapmış, Yönetmeliğin 54. maddesi ile Yönetmeliğin ekinde yayımlanan Performans Değerlendirme Formunun iptali istemiyle dava açmıştır. (Danıştay henüz bu konuda bir karar vermemiştir). Özetle sendikamız performans değerlendirmesine ilişkin olarak açık ve net bir tutum takınmıştır.
Üyelerimizden gelen bilgilere göre, çok sayıda kurumda performans değerlendirme formları büyük bölümü iktidarın siyasal kadrolarından oluşan okul yöneticilerince doldurulmuştur. Eğitim Sen olarak bilimsellikten ve objektiflikten uzak olan ve eğitimin niteliğine en küçük bir katkısı söz konusu olmayan bireysel performans değerlendirmesini onaylamamız mümkün değildir.
Performans Değerlendirme Formu’nda 10 başlık altında düzenlenmiş 50 soruya yer verilmektedir. Bu sorulara verilecek yanıtların bir kısmını somut olarak ölçmek mümkün olsa da (‘Ders giriş-çıkış saatlerine uyar’, ‘Eğitim öğretimin kalitesinin arttırılması için projeler üretir ve projelere katılır’, ‘Mesleki ve kişisel gelişimi ile ilgili çalışmalara katılır’, ‘Kılık kıyafetine özen gösterir’) soruların kalan kısmının tamamının somut olarak ölçülmesi olanaksızdır. Bu durum objektif bir değerlendirme yapılmasını olanaksız kılacak; müfettişler, okul müdürleri ve danışman öğretmenler keyfi biçimde değerlendirme yapabilecektir. Aday öğretmenin öğretmen kadrosuna atanıp atanamayacağı, öğretmenin görev başındaki başarısı bu formla değerlendirilecekse, esasen bu sürecin keyfi, kayırmalara açık bir yöntemle gerçekleştirilmesi istenmektedir. 50 sorudan 46’sının yanıtı somut belgelerle kanıtlanamayacaksa, düzenlemenin başka biçimde açıklanması olanaksızdır.

OKUL MÜDÜRLERİNİ TARAFSIZ OLMAYA ÇAĞIRIYORUZ!

Objektiflikten uzak değerlendirme formlarında değerlendiricilerin somut belge ve bilgiye dayandırması gereken başlıklarda bile keyfi tutum takındıkları üyelerimizden gelen bilgilerden anlaşılmaktadır. Öğretmenlerin performansının değerlendirilmesi ataması yandaşlık performansına bağlı olarak yapılmış müdürler tarafından objektif şekilde yapılamayacağı açıktır.
Performans puanına bağlı olarak mağduriyet yaşayan bütün öğretmenlere Eğitimsen Çorum Şubesi hukuki destek sağlayacak ve bu konuda taraflı davranan görevliler hakkında görevi ihmal suçundan cumhuriyet savcılıklarına suç duyurusunda bulunacaktır."