Çorum Yayla Haber Gazetesi

Çorum

Çorum Haber

Çorum Haberleri

Çorum Belediyesi

Çorum Valiliği

Çorumspor

Çorum Gazetesi

Çorum Gazeteleri

Ahmet Ahlatcı

Çorumhaber

Corum

corumhaber

Çorumhaber

Çorum Yayla Haber Gazetesi

Çorum Haber Gazetesi

Çorum Haberleri oku

Sungurlu

Alaca

Osmancık

Sungurlu

İskilip

Kargı

Habercim19

habercim19.com

corumhaber.net

corumhakimiyet.net

çorum time

corum time

çorum valilik

Çorum Belediye

Çorum Belediyespor

Yeni Çorumspor

Çorum Yerel

ÇorumYerel Ekonomi

Çorum Ahmet Ahlatcı

Ahmet Ahlatcı

Çorum Ak Parti

Çorum CHP

Çorum İyi Parti

Çorum MHP

Çorum Gelecek Partisi

Çorum DEVA

Çorum Saadet Partisi

Ahmet Sami Ceylan

Cahit Bağcı

Agah Kafkas

Salim Uslu

Tufan Köse

Oğuzhan Kaya

Kenan Nohut

Ali Haydar Tanrıverdi

Hacı Odabaş

Yusuf Ahlatcı

Mustafa Tahtasız

Çorumluyuz

Çorumlu Amir

Çorumlu

Çorumda

Çorumdan

Çorum Yayla Haber Gazetesi

Yayla Haber

Çorum Yayla Haber

Çorum Haber

Çorum Haber Gazetesi

Çorum Yerel

Çorum Yerel Gazete

Çorum
Corum
Çorumhaber
Corumhaber
çorum gazetesi
çorum gazeteleri
çorum haberleri oku

banner2031

Evde nasıl antrenman yaparız ?

Çorum Vefaspor Kulübü Başkanı Futbol Antrenörü Ferhat Arıcı, evde yapılabilecek antrenmanlar konusunda önerilerde bulundu.

Spor 26.03.2020, 14:52
57
Evde nasıl antrenman yaparız ?

Koronavirüs nedeniyle insanların evde zaman geçirmeleri gerektiğine değinen Çorum Vefaspor Kulübü Başkanı Futbol Antrenörü Ferhat Arıcı, “Antrenörler, sporla ilgili olamayan birçok konuda onlara güvenen sporculara yol göstermek zorundadır.Şu anda herkes için asıl öncelik kişisel ve bizlerin sorumluluğunda olan sevdiklerimiz ve yakın akrabalarımızın sağlığı olmalıdır” dedi.

Arıcı, “Şu anda insanları enfekte ettiği bilinen yedi tip Koronavirüs vardır, bunlardan dördü toplumda yaygın olarak dolaşır ve genellikle soğuk algınlığı gibi küçük hastalıklara neden olur. Diğer ikisi, Orta Doğu Solunum Sendromu Koronavirüs (MERS-CoV) ve Şiddetli Akut Solunum Virüsü (SARS) olan önemli hastalıklarla ilişkilidir. Yeni Nesil Koronavirüs ise (COVID-19), Şiddetli Akut Solunum Yolu Sendromu Koronavirüs-2’nin (SARS-CoV-2) neden olduğu hastalığın adıdır.

En yaygın semptomlar ateş, öksürük ve nefes darlığıdır. COVID-19 ile diğer yaygın solunum yolu hastalıkları arasındaki farkı özellikle hastalığın erken evrelerinde söylemek zor olabilir. Tahmini ortaya çıkma süresi 1-14 gün arasındadır. Semptomlar üç haftadan fazla sürebilir, ancak hastalık süresi oldukça değişkendir.

Korunma stratejilerin başında el, yüz yıkama sıklığının ve süresinin arttırılarak alkol içeren dezenfektasyon maddelerden faydalanmak, kalabalık ortamlarda bulunmamak, sosyal teması azaltmak gelmektedir” açıklamalarında bulundu.

Vefaspor Kulübü Başkanı Futbol Antrenörü Ferhat Arıcı, önerilerini sıraladı;

Bu şartlar altında bizlerin de son 14 gün içinde uluslararası yolculuk yapmamış Sporculara antrenmanlara yönelik bazı önerilerimiz bulunmaktadır.

• Yalnız antrenman yapın, grupla ya da takımla antrenman yapmaktan kaçının!

• Düşük tempolarda çalışın. Bu dönemde yüklenme şiddetinizi ve antrenman hacminizi arttırmak bağışıklık sisteminizi zayıflatabilir! Bu dönemi performansınızı koruma amaçlı değerlendirin!

İizokinetik direnç egzersizi uygulamalarını yapmaya çalışın.

• Evde antrenman sürecinde yapamadığınız düzeltici egzersiz uygulamaları ve core bölge güçlendirici egzersiz uygulamaları yapmaya çalışın.

• Besin kısıtlamasından kaçının!

ANTRENÖRLER SPORCULARA YOL GÖSTERMELİ

Bugünlerde yaşadıklarımız öngörülemeyen ve bugüne kadar kanıksanan basit faktörlerdeki ani değişikliklerdir. Organizasyonlar iptal edilmekte ya da ertelenmekte; tesisler artık ulaşılabilir değil, halka açık toplanmalar kısıtlandırıldı ve bazı yerlerde ful karantina uygulanmaktadır.

Antrenörler hala sadece sporla ilgili bile olamayan birçok konuda onlara güvenen Sporculara yol göstermelidir. Şu anda herkes için asıl öncelik kişisel ve bizlerin sorumluluğunda olan sevdiklerimiz ve yakın akrabalarımızın sağlığı olmalıdır.

Antrenörler yıllık planlarına bakmalı ve sporcular için yol haritalarını yeniden çizmelidir. Bu düzenlenmiş planın ilk uyarlaması sağlığın korunması, temel ve beceri çalışmalarına geri dönülmesi olmalıdır, daha sonra umuyoruz ki, durumun çözülmesi halinde, gelişim çalışmalarına dönülebilir. Kısıtlamaların ne kadar süre uygulanacağını veya normal programlarımıza ne zaman geri dönebileceğimizi tahmin etmek zor olduğundan, konservatif / tutucu olmak akıllıca bir seçim olabilir.

Herhangi bir yarışa girmeden önce normal antrenmana devam edebilecekleri duruma eriştiklerinde sporculara en az 4-6 haftalık adaptasyon uygulaması gerektiğini unutmamamız gerekir. Bu yaklaşım basamak basamak olmalıdır ve yüksek performansı çok erken hedeflememek gerekir.

EĞLENCELİ BİR AİLE ETKİNLİĞİ OLABİLİR

Sporcuları yakınlaştırabilecek veya halka açık tesislerine gitmesini veya ortak ekipman (ağırlıklar, halter vb.) kullanmayı gerektirebilecek antrenmanlar iptal edilmelidir. Havuzlar, spor salonları, halka açık antrenman parkları COVID-19 salgını sırasında güvenli eğitim ortamları olarak kabul edilmez. Salgın sırasında evde antrenman tercih edilen seçenek olmalıdır.

Birçok ülkede daha önce gördüğümüz gibi hastalığın kontrol edilmesinde sıkça kullanılan, vatandaşların sadece yiyecek satın almak veya bir doktora gitmek gibi temel ihtiyaçları için evlerini terk etmelerine izin verilen tedbir karantina veya tecrittir. Antrenörlerin, sporcularına böyle bir durumu anlamaları ve kabul etmeleri için yardım etmeleri gerekir. Karantina/ tecrittin olağanüstü düzenlemelerine uymamak, daha geniş toplulukların sağlığını riske atar. Bu kurallara uymamanın sonuçları cezai bir eylem olarak kabul edilebilir.

Bu şartlar altında evde antrenman çeşitli sebeplerden ötürü çok önemlidir:

• Daha önce değinildiği gibi genel sağlığın korunmasını sağlar;

• Bir süre sonra monoton hale gelebilecek günlük hayata hareket getirir;

• Zaman ayrılabilir, bu nedenle günlük bir rutin ve program oluşturulmasına yardımcı olur

; • Hayal kırıklıklarını hafifletmeye yardımcı olur;

• Eğlenceli bir aile etkinliği olabilir.

Antrenörler artık sporcularının seviyelerini ve yeteneklerini mevcut olan ekipmanlarını göz önünde bulundurarak yapılabilecek ev seanslarını planlayabilir. Bu seanslar kişiselleştirilebilir (ve zorunlu olmalıdır), çünkü bazılarının evde trainerları olmayabilir, çoğu koşu bandında çalışamaz ve genel olarak sporcular evde farklı antrenman ekipmanlarına sahiptir. Ayrıca, gelişmiş egzersizler daha az zinde/yetenekli sporculara yazılmamalıdır.

Esneme ve hareketlilik egzersizleri genellikle normal günlük antrenman seanslarının veya programların uzunluğunun tesisteki rezervasyonları sınırlandırdığı yoğun zamanlarda göz ardı edilir. Antrenman hacimlerinin ve yoğunluklarının azaltıldığı özel bir evde antrenman ortamı, bu alanla ilgili alışkanlıkları değiştirmek için mükemmel bir fırsattır. Antrenörlerin ve atletlerin esneme ve hareketlilik egzersizleriyle ilgili hatırlamaları gereken kilit noktalar: • Düzgün ısının, seans esnasında çalıştırılan kas gruplarını esneterek antrenmanı sonlandırın. Esneme/hareket egzersizleri kaslar hazırlanmadan yapıldığında kas liflerine zarar verebilir. • Her esnemeyi 30 sn kadar devam ettirin. • Aşırı esnetme, eklemlerde dayanıksızlığa ve yaralanmaya sebep olabilir. • Esnetme / pozisyonu koruma sırasında gerginlik hissi normaldir, ancak ağrı olmamalıdır – eğer ağrı var ise, bu bir sakatlanma veya hasar belirtisi olabilir. Ağrılı esnemeler / pozisyonlar bırakılmalıdır.

Kas Fasyasının Rahatılması (SMR) son yıllarda popüler hale geldi ve birçok atlet (genç-yetişkin) bu yöntemi kasılmış kasları gevşetmek için kullanmaktadır. SMR egzersizleri evde rahatlıkla yapılabilir, bu nedenle antrenörler bunun önemini anlatmak, güçlendirmek ve atletlerde fiziksel aktivitelerinde SMR‟ı alışlanlığa dönüştürmek için teşvik edebilirler. Ev karantinasında bulunanların yaşam tarzı kaçınılmaz olarak daha yerleşik hale geçecektir ve SMR düzenli olarak kullanılacak minimum şeylerden biridir. Oturarak geçiren zamanı kullanmak adına, antrenörler atletleri oturmak için uygun büyüklükte bir egzersiz topu gibi dengesiz nesneler kullanmaya, core bölgesinin kas aktivitesini uyarmak ve böylece iyi bir duruş sağlamak için teşvik edebilir. Çocuklara uzaktan eğitimin sağlandığı bölgelerde sınıflara göre daha az zorunluluğu olan alanlar bir denge yastığı, denge diski, denge panosu, bosu vb. daha önce belirtildiği gibi benzer amaçlar sağlayan ekipmanlar Kullanılabilir.

DENGELİ BESLENMELİYİZ

Bu istisnai durumda sağlıklı beslenme de kilit bir öneme sahiptir. Doğal gıdalardan oluşan dengeli beslenme, bir sporcunun ihtiyaç duyduğu her şeyi sağlayabilir, ancak gerekli vitamin alımına dikkat edilmelidir. Dengeli bir beslenme için bireyler ve farklı genetik ve kültürel geçmişe sahip olanlara göre değişebilir birçok öneri vardır. Sağlıklı bir beslenme şöyle olmalıdır: • Tam- günlük bir beslenme tüm besin gruplarını içerir, böylece her makro besin grubundan yiyecekler tüketilir ve mikro besinler arasında bir denge korunur. Bir gıda, doğal haline ne kadar yakınsa, besin değeri o kadar fazadır. Örneğin, bir elma, elma suyundan önemli ölçüde daha besleyicidir. Bu nedenle, mümkünse bütün haldeki (parçalanmamış) yiyecekleri hedefleyin. • Besinleri Dengele- yetişkinler için% 60-65 karbonhidratlar,% 10-15 proteinler ve yaklaşık % 25 “sağlıklı” yağlar beslenme için makul bir başlangıç noktası olacaktır. Çocuklar beslenmelerinde biraz daha fazla proteine ihtiyaç duyarlar. • Güvenli- gıdanın konteminasyondan veya Salmonella gibi bulaşıcı hastalıklardan arınmış olmasını sağlayın. • Yeterli – enerji, büyüme ve onarım ihtiyaçlarını karşılamak için yeterli. • Uygun- yemekler tüketenlerin zevklerine ve kültürlerine göre ve ekonomik kaynaklarına ve bulunabilirliğine göre ayarlanır. Birçok yerde COVID-19 salgını, gıda ürünleri de dahil olmak üzere temel ihtiyaçlara yönelik talepleri artırdı. Hepimiz, sağlıklı bir tabağı bir araya getirmeyi zorlaştıracak şekilde eksiklikler ve tamamlanamayan ürünlerle karşılaşabiliriz, ancak temel beslenme hususlarını akılda tutmak hala önemlidir.

Kaynak: Yayla Haber
Yorumlar (0)

15°
parçalı bulutlu
Namaz Vakti 03 Haziran 2020
İmsak 03:09
Güneş 05:04
Öğle 12:43
İkindi 16:41
Akşam 20:13
Yatsı 21:59
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20
banner2014
banner2034
Arşiv

Gelişmelerden Haberdar Olun

@