Çorum Yayla Haber Gazetesi

Çorum

Çorum Haber

Çorum Haberleri

Çorum Belediyesi

Çorum Valiliği

Çorumspor

Çorum Gazetesi

Çorum Gazeteleri

Ahmet Ahlatcı

Çorumhaber

Corum

corumhaber

Çorumhaber

Çorum Yayla Haber Gazetesi

Çorum Haber Gazetesi

Çorum Haberleri oku

Sungurlu

Alaca

Osmancık

Sungurlu

İskilip

Kargı

Habercim19

habercim19.com

corumhaber.net

corumhakimiyet.net

çorum time

corum time

çorum valilik

Çorum Belediye

Çorum Belediyespor

Yeni Çorumspor

Çorum Yerel

ÇorumYerel Ekonomi

Çorum Ahmet Ahlatcı

Ahmet Ahlatcı

Çorum Ak Parti

Çorum CHP

Çorum İyi Parti

Çorum MHP

Çorum Gelecek Partisi

Çorum DEVA

Çorum Saadet Partisi

Ahmet Sami Ceylan

Cahit Bağcı

Agah Kafkas

Salim Uslu

Tufan Köse

Oğuzhan Kaya

Kenan Nohut

Ali Haydar Tanrıverdi

Hacı Odabaş

Yusuf Ahlatcı

Mustafa Tahtasız

Çorumluyuz

Çorumlu Amir

Çorumlu

Çorumda

Çorumdan

Çorum Yayla Haber Gazetesi

Yayla Haber

Çorum Yayla Haber

Çorum Haber

Çorum Haber Gazetesi

Çorum Yerel

Çorum Yerel Gazete

Çorum
Corum
Çorumhaber
Corumhaber
çorum gazetesi
çorum gazeteleri
çorum haberleri oku

banner2031

Umut Radyo'da sağlıklı beslenme yöntemleri konuşuldu

Umut Radyo’da yayınlanan “Umut’lu Sabahlar” programı “Sağlık Olsun Köşesi’nde” pandemi günlerinde sağlıklı beslenme konuşuldu.

Sağlık 31.05.2020, 11:29 31.05.2020, 17:15 Ulaş Odabaş
713
Umut Radyo'da sağlıklı beslenme yöntemleri konuşuldu

Uğur Çınar’ın hazırlayıp sunduğu programa Diyetisyen – Beslenme Uzmanı Miyase Yiğitoğlu canlı yayın konuğu oldu.

Diyetisyen Miyase Yiğitoğlu, virüsü hafif atlatmak için güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmanın çok önemli olduğuna dikkat çekerek, ‘Bunun için yeterli ve dengeli beslenmemiz gerekiyor. Aynı zamanda düzenli ve kaliteli uyku da çok önem arz ediyor’ dedi.

Özellikle gece uykusunun melatonin hormonu salgılanması açısından daha kıymetli olduğunu belirten Diyetisyen Yiğitoğlu, bağırsak hareketlerinin düzenlenmesi, vücudun temizlenmesi ve mukoza nemliliği sağlaması açısından su tüketimininde çok önemli olduğunu vurgulayarak şunları söyledi;“Günlük 8-10 bardak kadar su tüketilmelidir. Bu dönemde yine stresten uzak durmak ve fiziksel aktivite’de bağışıklık sistemini güçlendirmek için önemlidir.”

MEVSİME UYGUN TAZE SEBZE VE MEYVELER TÜKETİLMELİ

Diyetisyen Yiğitoğlu, haftada 2 kez kırmızı et, tavuk 2 kez omega-3 açısından zengin balık, kalan günlerde bitkisel protein kaynağı olan ve bağırsak florasına faydalı kurubaklagillerden nohut, kurufasulye, mercimek, barbunya tüketilmesinin önemli olduğunu belirterek, şöyle konuştu, “Mevsimine uygun taze sebze ve meyveler C vitamini başta olmak üzere birçok vitamin ve mineralin kaynağıdır. Ne kadar renkli ve çeşitli sebze ve meyve tüketirsek vücudumuza o kadar fazla ve çeşitli antioksidan, vitamin ve mineral almış oluruz. Bunu sağlamak için günlük olarak 2-3 porsiyon meyveyi ara öğünlerde tüketebiliriz.”

HER ÖĞÜNDE SALATA OLMASINA ÖZEN GÖSTERİLMELİ

Güçlü bir bağışıklık sistemi için salata tüketmenin öneminede değinen Yiğitoğlu, “Çeşitli ve taze sebzelerden oluşan bir salata tavsiye ediyoruz. Bu salataya taze limon ve zeytinyağı ekleyebiliriz. Bir diğer önemli besin grubu süt ve süt ürünleridir. Bağırsak sağlığımıza katkıda bulunmak, yeterli kalsiyum ve protein için kefir, yoğurt ve sütü günlük 2-3 bardak kadar tüketmemiz gerekir.Yine ara öğünlerde kabuklu ve kavrulmamış yemişlerden ceviz, fındık, badem, yer fıstığı, kabak çekirdeği gibi besinleri tüketmek bağışıklık için gerekli E vitamini, bitkisel protein ve lif kaynağıdır.”

BAHARAT ÇEŞİTLERİ BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ GÜÇLENDİRİR

İlgiyle dinlenen programda dinleyicilerden gelen soruları da yanıtlayan Beslenme Uzmanı Miyase Yiğitoğlu, baharatların bağışıklık sisteminin güçlenmesi açısından son derece önemli olduğuna dikkat çekerek, ‘Zencefil, zerdeçal, karabiber, kimyon yemeklere zeytinyağıyla birlikte eklenebilir. Yine her sabah 1 tatlı kaşığı bal, 1 tatlı kaşığı toz zencefil ve limon karışımı yarım bardak ılık suyla karıştırılıp içilebilir. Yemeklerde sarımsak ve soğan kullanmak antioksidan açısından önemlidir. Çörek otu yine yağı veya kendisi yoğurt, peynir ve yemeklere eklenebilir. Tarhana çorbası ve ev yapımı turşularımızı akşam yemeklerimize haftada birkaç kez dahil edebiliriz. Yine güneşlenmenin önemini de unutmamak gerekir. D vitamini besinlerden çok %95 oranında derimizde güneşle üretilir ve bağışıklık sistemimiz için oldukça önemli ve elzem bir hormondur. Bunun sağlanması saat 10.00-15.00 arası 10-15 dakikalık güneşi direkt olarak gördüğümüz kol ve bileklerin açık olduğu bir güneşlenme vücudumuz için yeterlidir.’ Dedi.

BU DÖNEMDE HAMUR İŞLERİNDEN UZAK DURULMALI

Karantina günleride hareketsiz kalmanın sakıncalarına değinen Yiğitoğlu, ‘Hepimiz evlerdeyiz ve bu dönemde mutfağı daha aktif kullanmaya başladık. Hamur işleri ve kalorili tarifler çok sık tüketiliyor ve uzak durmamız gereken üç beyaza daha çok yaklaştık. Aslında en büyük tehlike burada başlıyor. Öncelikle bağışıklığı direkt olarak düşüren şeker, beyaz un, tuz tüketimi azaltılmalı ve haftada 1 veya 2 kezle sınırlanmalı. Aksi halde kilo alımıyla birlikte sonrasında pişmanlık ve stresle duygusal yemeler daha fazla artacakır. Yine boş kalori kaynağı olan paketli gıdalar, kızartmalar, şekerli içeceklerden ve işlenmiş etlerden bu dönemde uzak durmamız gerekir. Hijyeninden emin omadığınız hazır gıdalardan da uzak durmak bu dönemde son derece önemlidir.”

EV İÇİNDE KISA YÜRÜYÜŞLER ÖNEMLİ

Kapalı mekanlarda kendimize hareket alanları oluşturabileceğimizi ifade eden Yiğitoğlu, “Günümüz teknoloji çağı ve akıllı telefonlarda egzersizlerle ilgili ücretsiz birçok uygulama var. Bunun yanında ev içinde yaptığımız kısa yürüyüşler, ev işleri, esneme harekeleri bile endorfin hormonu salgılanmasına ve stres seviyesinin azaltılmasına yardımcı olur. Bu da duygusal yemenin önüne geçerek sizi mutfaktan uzaklaştırır. Kas erimelerinin de önüne geçmek için yapacağımız küçük aktiviteler oldukça önemlidir.”

KİLO ALMADAN ATLATILABİLİR

Bu dönemin dikkat edildiği taktirde kilo almadan atlatılabileceğine dikkat çeken Yiğitoğlu, ‘Taze sebze meyve, kurubaklagiller, sağlıklı tahıllar açısından çok zengin bir ülkeyiz. Eğer büyüklerimizden öğrendiğimiz sağlıklı, zeytinyağlı tencere yemekleri, çorbalar ve salatalara yönelik beslenmeyi benimsersek kilo almayız. Şehrimizin en büyük yanlışı beyaz ekmek tüketimi. Sonrasında daha fazla acıkmaya yol açıyor ve uzun süre tokluk sağlamıyor. Yine hamurişleri ve ağır tatlılar, paketli gıdalar cips, kola, çikolata, gofretlerden uzak durmak gerekiyor. Günlük olarak en azından 30 dakika kadar fiziksel aktivite de bulunmak çok önemli. Eğer bu söylediklerime dikkat ederseniz bu süreçte kilo almazsınız.”

Kaynak: Yayla Haber
Yorumlar (0)

31°
az bulutlu
Namaz Vakti 04 Temmuz 2020
İmsak 03:11
Güneş 05:08
Öğle 12:50
İkindi 16:48
Akşam 20:21
Yatsı 22:09
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 29 60
2. Trabzonspor 29 58
3. Sivasspor 29 53
4. Galatasaray 29 52
5. Beşiktaş 29 50
6. Fenerbahçe 29 46
7. Alanyaspor 29 45
8. Göztepe 29 38
9. Gaziantep FK 30 38
10. Antalyaspor 29 37
11. Kasımpaşa 29 35
12. Denizlispor 30 32
13. Gençlerbirliği 29 31
14. Çaykur Rizespor 29 29
15. Malatyaspor 29 28
16. Kayserispor 29 28
17. Konyaspor 29 27
18. Ankaragücü 29 25
Takımlar O P
1. Hatayspor 31 57
2. Adana Demirspor 31 54
3. Erzurum BB 31 53
4. Bursaspor 31 52
5. Akhisar Bld.Spor 31 51
6. Fatih Karagümrük 31 50
7. Altay 31 50
8. Ümraniye 31 44
9. Keçiörengücü 31 44
10. Giresunspor 31 44
11. Menemen Belediyespor 31 39
12. Balıkesirspor 31 35
13. İstanbulspor 31 34
14. Altınordu 31 33
15. Boluspor 31 30
16. Osmanlıspor 31 24
17. Adanaspor 31 21
18. Eskişehirspor 31 12
Takımlar O P
1. Liverpool 32 86
2. Man City 32 66
3. Leicester City 32 55
4. Chelsea 32 54
5. M. United 32 52
6. Wolverhampton 32 52
7. Sheffield United 32 47
8. Arsenal 32 46
9. Tottenham 32 45
10. Burnley 32 45
11. Everton 32 44
12. Crystal Palace 32 42
13. Newcastle 32 42
14. Southampton 32 40
15. Brighton 33 36
16. West Ham 32 30
17. Watford 32 28
18. Aston Villa 32 27
19. Bournemouth 32 27
20. Norwich City 33 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 33 74
2. Barcelona 33 70
3. Atletico Madrid 34 62
4. Sevilla 33 57
5. Villarreal 33 54
6. Getafe 33 52
7. Real Sociedad 33 50
8. Athletic Bilbao 33 48
9. Granada 33 46
10. Valencia 33 46
11. Osasuna 33 44
12. Levante 33 42
13. Real Betis 33 37
14. Real Valladolid 33 36
15. Deportivo Alaves 33 35
16. Eibar 33 35
17. Celta de Vigo 33 34
18. Mallorca 34 29
19. Leganés 33 25
20. Espanyol 33 24
banner2034
Arşiv

Gelişmelerden Haberdar Olun

@
Bumerang - Yazarkafe