Umut Radyo'da sağlıklı beslenme yöntemleri konuşuldu

Umut Radyo’da yayınlanan “Umut’lu Sabahlar” programı “Sağlık Olsun Köşesi’nde” pandemi günlerinde sağlıklı beslenme konuşuldu.

Sağlık 31.05.2020, 11:29 31.05.2020, 17:15 Ulaş Odabaş

Uğur Çınar’ın hazırlayıp sunduğu programa Diyetisyen – Beslenme Uzmanı Miyase Yiğitoğlu canlı yayın konuğu oldu.

Diyetisyen Miyase Yiğitoğlu, virüsü hafif atlatmak için güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmanın çok önemli olduğuna dikkat çekerek, ‘Bunun için yeterli ve dengeli beslenmemiz gerekiyor. Aynı zamanda düzenli ve kaliteli uyku da çok önem arz ediyor’ dedi.

Özellikle gece uykusunun melatonin hormonu salgılanması açısından daha kıymetli olduğunu belirten Diyetisyen Yiğitoğlu, bağırsak hareketlerinin düzenlenmesi, vücudun temizlenmesi ve mukoza nemliliği sağlaması açısından su tüketimininde çok önemli olduğunu vurgulayarak şunları söyledi;“Günlük 8-10 bardak kadar su tüketilmelidir. Bu dönemde yine stresten uzak durmak ve fiziksel aktivite’de bağışıklık sistemini güçlendirmek için önemlidir.”

MEVSİME UYGUN TAZE SEBZE VE MEYVELER TÜKETİLMELİ

Diyetisyen Yiğitoğlu, haftada 2 kez kırmızı et, tavuk 2 kez omega-3 açısından zengin balık, kalan günlerde bitkisel protein kaynağı olan ve bağırsak florasına faydalı kurubaklagillerden nohut, kurufasulye, mercimek, barbunya tüketilmesinin önemli olduğunu belirterek, şöyle konuştu, “Mevsimine uygun taze sebze ve meyveler C vitamini başta olmak üzere birçok vitamin ve mineralin kaynağıdır. Ne kadar renkli ve çeşitli sebze ve meyve tüketirsek vücudumuza o kadar fazla ve çeşitli antioksidan, vitamin ve mineral almış oluruz. Bunu sağlamak için günlük olarak 2-3 porsiyon meyveyi ara öğünlerde tüketebiliriz.”

HER ÖĞÜNDE SALATA OLMASINA ÖZEN GÖSTERİLMELİ

Güçlü bir bağışıklık sistemi için salata tüketmenin öneminede değinen Yiğitoğlu, “Çeşitli ve taze sebzelerden oluşan bir salata tavsiye ediyoruz. Bu salataya taze limon ve zeytinyağı ekleyebiliriz. Bir diğer önemli besin grubu süt ve süt ürünleridir. Bağırsak sağlığımıza katkıda bulunmak, yeterli kalsiyum ve protein için kefir, yoğurt ve sütü günlük 2-3 bardak kadar tüketmemiz gerekir.Yine ara öğünlerde kabuklu ve kavrulmamış yemişlerden ceviz, fındık, badem, yer fıstığı, kabak çekirdeği gibi besinleri tüketmek bağışıklık için gerekli E vitamini, bitkisel protein ve lif kaynağıdır.”

BAHARAT ÇEŞİTLERİ BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ GÜÇLENDİRİR

İlgiyle dinlenen programda dinleyicilerden gelen soruları da yanıtlayan Beslenme Uzmanı Miyase Yiğitoğlu, baharatların bağışıklık sisteminin güçlenmesi açısından son derece önemli olduğuna dikkat çekerek, ‘Zencefil, zerdeçal, karabiber, kimyon yemeklere zeytinyağıyla birlikte eklenebilir. Yine her sabah 1 tatlı kaşığı bal, 1 tatlı kaşığı toz zencefil ve limon karışımı yarım bardak ılık suyla karıştırılıp içilebilir. Yemeklerde sarımsak ve soğan kullanmak antioksidan açısından önemlidir. Çörek otu yine yağı veya kendisi yoğurt, peynir ve yemeklere eklenebilir. Tarhana çorbası ve ev yapımı turşularımızı akşam yemeklerimize haftada birkaç kez dahil edebiliriz. Yine güneşlenmenin önemini de unutmamak gerekir. D vitamini besinlerden çok %95 oranında derimizde güneşle üretilir ve bağışıklık sistemimiz için oldukça önemli ve elzem bir hormondur. Bunun sağlanması saat 10.00-15.00 arası 10-15 dakikalık güneşi direkt olarak gördüğümüz kol ve bileklerin açık olduğu bir güneşlenme vücudumuz için yeterlidir.’ Dedi.

BU DÖNEMDE HAMUR İŞLERİNDEN UZAK DURULMALI

Karantina günleride hareketsiz kalmanın sakıncalarına değinen Yiğitoğlu, ‘Hepimiz evlerdeyiz ve bu dönemde mutfağı daha aktif kullanmaya başladık. Hamur işleri ve kalorili tarifler çok sık tüketiliyor ve uzak durmamız gereken üç beyaza daha çok yaklaştık. Aslında en büyük tehlike burada başlıyor. Öncelikle bağışıklığı direkt olarak düşüren şeker, beyaz un, tuz tüketimi azaltılmalı ve haftada 1 veya 2 kezle sınırlanmalı. Aksi halde kilo alımıyla birlikte sonrasında pişmanlık ve stresle duygusal yemeler daha fazla artacakır. Yine boş kalori kaynağı olan paketli gıdalar, kızartmalar, şekerli içeceklerden ve işlenmiş etlerden bu dönemde uzak durmamız gerekir. Hijyeninden emin omadığınız hazır gıdalardan da uzak durmak bu dönemde son derece önemlidir.”

EV İÇİNDE KISA YÜRÜYÜŞLER ÖNEMLİ

Kapalı mekanlarda kendimize hareket alanları oluşturabileceğimizi ifade eden Yiğitoğlu, “Günümüz teknoloji çağı ve akıllı telefonlarda egzersizlerle ilgili ücretsiz birçok uygulama var. Bunun yanında ev içinde yaptığımız kısa yürüyüşler, ev işleri, esneme harekeleri bile endorfin hormonu salgılanmasına ve stres seviyesinin azaltılmasına yardımcı olur. Bu da duygusal yemenin önüne geçerek sizi mutfaktan uzaklaştırır. Kas erimelerinin de önüne geçmek için yapacağımız küçük aktiviteler oldukça önemlidir.”

KİLO ALMADAN ATLATILABİLİR

Bu dönemin dikkat edildiği taktirde kilo almadan atlatılabileceğine dikkat çeken Yiğitoğlu, ‘Taze sebze meyve, kurubaklagiller, sağlıklı tahıllar açısından çok zengin bir ülkeyiz. Eğer büyüklerimizden öğrendiğimiz sağlıklı, zeytinyağlı tencere yemekleri, çorbalar ve salatalara yönelik beslenmeyi benimsersek kilo almayız. Şehrimizin en büyük yanlışı beyaz ekmek tüketimi. Sonrasında daha fazla acıkmaya yol açıyor ve uzun süre tokluk sağlamıyor. Yine hamurişleri ve ağır tatlılar, paketli gıdalar cips, kola, çikolata, gofretlerden uzak durmak gerekiyor. Günlük olarak en azından 30 dakika kadar fiziksel aktivite de bulunmak çok önemli. Eğer bu söylediklerime dikkat ederseniz bu süreçte kilo almazsınız.”

Kaynak: Yayla Haber
Yorumlar (0)
hafif yağmur
Namaz Vakti 11 Nisan 2021
İmsak 04:32
Güneş 06:01
Öğle 12:46
İkindi 16:26
Akşam 19:22
Yatsı 20:45
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 31 67
2. Fenerbahçe 32 63
3. Galatasaray 32 62
4. Trabzonspor 33 58
5. Gaziantep FK 31 50
6. Alanyaspor 32 49
7. Hatayspor 32 49
8. Karagümrük 33 49
9. Göztepe 33 46
10. Sivasspor 31 44
11. Konyaspor 31 40
12. Antalyaspor 32 39
13. Rizespor 32 36
14. Kasımpaşa 32 35
15. Malatyaspor 31 33
16. Ankaragücü 31 33
17. Başakşehir 32 33
18. Kayserispor 31 33
19. Gençlerbirliği 31 31
20. Erzurumspor 32 28
21. Denizlispor 31 26
Takımlar O P
1. Giresunspor 29 60
2. Samsunspor 29 57
3. Adana Demirspor 29 55
4. Altay 29 53
5. Altınordu 29 52
6. İstanbulspor 29 51
7. Ankara Keçiörengücü 29 49
8. Tuzlaspor 29 41
9. Bursaspor 28 40
10. Bandırmaspor 29 39
11. Ümraniye 28 38
12. Boluspor 29 35
13. Balıkesirspor 29 32
14. Adanaspor 28 31
15. Menemenspor 29 30
16. Akhisar Bld.Spor 29 25
17. Ankaraspor 28 19
18. Eskişehirspor 29 8
Takımlar O P
1. Man City 32 74
2. M. United 30 60
3. Leicester City 30 56
4. Chelsea 31 54
5. Liverpool 31 52
6. West Ham 30 52
7. Tottenham 30 49
8. Everton 29 47
9. Leeds United 31 45
10. Aston Villa 30 44
11. Arsenal 30 42
12. Wolverhampton 31 38
13. Crystal Palace 31 38
14. Southampton 30 36
15. Burnley 30 33
16. Brighton 30 32
17. Newcastle 30 29
18. Fulham 32 26
19. West Bromwich 30 21
20. Sheffield United 30 14
Takımlar O P
1. Real Madrid 30 66
2. Atletico Madrid 29 66
3. Barcelona 30 65
4. Sevilla 29 58
5. Real Sociedad 29 46
6. Real Betis 29 46
7. Villarreal 29 46
8. Levante 30 38
9. Celta de Vigo 29 37
10. Athletic Bilbao 30 37
11. Granada 29 36
12. Cádiz 30 35
13. Valencia 29 33
14. Osasuna 29 31
15. Getafe 30 30
16. Huesca 30 27
17. Real Valladolid 29 27
18. Elche 30 26
19. Deportivo Alaves 30 24
20. Eibar 30 23
Arşiv

Gelişmelerden Haberdar Olun

@