Çorum Yayla Haber Gazetesi

Çorum

Çorum Haber

Çorum Haberleri

Çorum Belediyesi

Çorum Valiliği

Çorumspor

Çorum Gazetesi

Çorum Gazeteleri

Ahmet Ahlatcı

Çorumhaber

Corum

corumhaber

Çorumhaber

Çorum Yayla Haber Gazetesi

Çorum Haber Gazetesi

Çorum Haberleri oku

Sungurlu

Alaca

Osmancık

Sungurlu

İskilip

Kargı

Habercim19

habercim19.com

corumhaber.net

corumhakimiyet.net

çorum time

corum time

çorum valilik

Çorum Belediye

Çorum Belediyespor

Yeni Çorumspor

Çorum Yerel

ÇorumYerel Ekonomi

Çorum Ahmet Ahlatcı

Ahmet Ahlatcı

Çorum Ak Parti

Çorum CHP

Çorum İyi Parti

Çorum MHP

Çorum Gelecek Partisi

Çorum DEVA

Çorum Saadet Partisi

Ahmet Sami Ceylan

Cahit Bağcı

Agah Kafkas

Salim Uslu

Tufan Köse

Oğuzhan Kaya

Kenan Nohut

Ali Haydar Tanrıverdi

Hacı Odabaş

Yusuf Ahlatcı

Mustafa Tahtasız

Çorumluyuz

Çorumlu Amir

Çorumlu

Çorumda

Çorumdan

Çorum Yayla Haber Gazetesi

Yayla Haber

Çorum Yayla Haber

Çorum Haber

Çorum Haber Gazetesi

Çorum Yerel

Çorum Yerel Gazete

Çorum
Corum
Çorumhaber
Corumhaber
çorum gazetesi
çorum gazeteleri
çorum haberleri oku

banner2031

OP.DR. SEMİH TEMEL, hamilelik döneminde yapılması gerekenleri anlattı

Özel Elitpark Hastanesi Kadın Doğum Uzmanı OP.DR. SEMİH TEMEL, hamilelik döneminde dikkat edilmesi gereken konuları açıkladı.

Sağlık 28.03.2020, 11:34 30.03.2020, 10:08 Merve Kayış
101
OP.DR. SEMİH TEMEL, hamilelik döneminde yapılması gerekenleri anlattı

OP.DR. SEMİH TEMEL, “Hamilelik fizyolojik bir süreçtir ve hastalık değildir. Bu nedenle prensip olarak bir kadın için normal şartlarda sağlıklı olan ve ona iyi gelen şeyler hamilelik için de geçerlidir” dedi.

“Hamilelik "iki kişilik” bir süreç olmakla birlikte anne iki kişilik yemek zorunda değildir” diyen OP.DR. SEMİH TEMEL, “Bu süreçte ek enerji ihtiyacı çok fazla değildir. Bununla birlikte folik asit, d vitamini ve demir gibi vitamin ve mineral takviyesi ile birlikte yeterli, dengeli ve çok yönlü bir beslenme anne ve bebek sağlığı açısından oldukça önemlidir. Hamilelikte sağlıklı besinler tüketen anne adayları bebeklerinin en iyi şekilde gelişmesi için iyi bir temel oluşturmuş olurlar. Sağlıklı hamilelik süreci için anne adaylarının dikkat etmesi gereken davranışlardan en önemlilerini aşağıda başlıklar halinde okuyabilirsiniz” açıklamalarında bulunu.

OP.DR. SEMİH TEMEL diğer hususları şu şekilde sıraladı;

SAĞLIKLI BESLENMEK

Hamileliğiniz boyunca mutlaka daha fazla yemek zorunda olmasanız bile, dengeli ve sağlıklı bir diyet önemlidir. Diyetinizin günlük olarak sebze ve meyve içerdiğinden ve her gün karbonhidrat (tercihen tam tahıl), protein (balık, et, yumurta, fındık veya baklagiller), süt ve süt ürünleri tükettiğinizden emin olmanız gerekir.

Gebelikte beslenme sırasında gereksiz kalori almamaya dikkat etmeniz aşırı kilo almamak için iyi olacaktır. Özellikle muz, üzüm gibi bazı meyveler ve kuruyemişler yüksek kalorili olabilir. Hamilelikte sağlıklı kilo alımı, düzenli gebelik takibi ile yakından izlenebilir.

DÜZENLİ EGZERSİZ YAPMAK

Düzenli egzersiz size ekstra kilonuzu taşımanız ve doğum stresini daha iyi yönetmeniz için ihtiyaç duyacağınız gücü ve dayanıklılığı verir. Ayrıca gebelikte düzenli egzersiz yaptığınızda doğum sonrasında eski formunuza dönmeniz daha hızlı ve kolay olacaktır.

Egzersiz aynı zamanda endorfin olarak adlandırılan mutluluk hormonu salgısı ile pozitif bir ruh halinde olmanıza yardım eder. Gebelik süresince tehlikeli olmayan yürüyüş, yüzme, su aerobiği ve yoga gibi hafif sporların tercih edilmesi daha uygundur.

ALKOL KULLANIMINDAN KAÇINMAK

içtiğiniz her alkol damlası doğrudan kanınızdan plasentaya geçerek bebeğinize ulaşır. Bu nedenle, birçok uzman hamile kadınların alkolden tamamen uzak durmasını önermektedir. Alkol kullanan gebe kadınlar, fetal alkol sendromu olan bir bebek doğurma riski taşır. Bu hastalığı olan bebekler; büyüme geriliği, zihinsel gelişimde gecikme, davranış bozuklukları ve kalp kası rahatsızlıklarından muzdariptir

SİGARADAN UZAK DURMAK

Sigara içen hamile kadınlarda düşük, erken veya ölü doğum riski ve ani bebek ölüm oranı artmıştır. Araştırmalar hamilelik sırasında günde 20 veya daha fazla sigara içen kadınların yarık dudak veya yarık damaklı bir çocuğu doğurmasının daha muhtemel olduğunu göstermiştir.

Hamile kalmadan önce sigarayı bırakmak bebeğinizin sağlıklı gelişimi için en doğru seçim olacaktır. Ancak bunu başaramazsınız bile hamileliğiniz sırasında daha az içtiğiniz her sigara bebeğinizin sağlığı için bir adım olacaktır.

YETERİNCE DİNLENMEK

Hamileliğin birinci ve üçüncü trimesterlerinde hissettiğiniz yorgunluk vücudunuzun size istirahat etmeniz konusunda bir uyarısıdır. Günün ortasında yapacağınız küçük bir şekerleme, size göze alamayacağınız bir lüks gibi görünebilir, ancak bu siz ve bebeğiniz için faydalı olacaktır. Uyumasanız bile yatağınızda uzanıp rahatlatıcı bir müzik dinlemek ya da kitap okumak size iyi gelecek ve enerjinizi yüksek tutmanıza yardım edecektir. Yoga, masaj, germe ve nefes alma egzersizleri gibi rahatlama teknikleri stresi azaltır ve geceleri daha iyi uyumanızı olanaklı kılar.

Kaynak: Yayla Haber
Yorumlar (0)

az bulutlu
Namaz Vakti 31 Mayıs 2020
İmsak 03:12
Güneş 05:05
Öğle 12:43
İkindi 16:41
Akşam 20:11
Yatsı 21:56
Puan Durumu
Takımlar O P
Takımlar O P
Takımlar O P
Takımlar O P
banner2014
banner2034
Arşiv

Gelişmelerden Haberdar Olun

@