Yapılan açıklamaya göre, Çorum Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü 27 Ocak’ta Sağlık, İtfaiye, Jandarma, Orman birimleri ile aktif olarak faaliyete başladı. AFAD ve Emniyet birimleri ise 10 Mart’ta sisteme entegre edildi.

27 Ocak-13 Mart tarihleri arasında kuruma gelen toplam çağrı sayısı 47.655 oldu. Kurumlara yönlendirilen çağrı sayısı 19.686, elenen çağrı sayısı ise 27.969. Elenen çağrılar ile diğer kurumların iş yükünü azaltarak filtreleme yapılıyor. Asılsız çağrı sayısı 40.999 (oran% 86) Asıllı Çağrı Sayısı 6.656 (oran %14).

Acil Çağrı Merkezine gelen toplam çağrılardan 4.576’sı simkartsız telefon vasıtası ile gelen çağırılar. Bu durum gerçek anlamda ihtiyacı olan kişilerin arama yapmasını geciktiriyor. Bu konuda vatandaşların daha duyarlı olması, gereksiz arama yapmamaları isteniyor. Çünkü o anda 112’ye ulaşmak isteyen bir vatandaşın hakkının ihlal edilebileceğinin hatırdan çıkarılmaması gerekiyor. Bu kapsamnda ‘Unutmayınız, sadece bu üç rakam (112) Hayat Kurtarır’ mesajı veriliyor.