1974 Kıbrıs Barış Harekâtı’nda mücahit olarak görev yapmış Semavi Aşık, telsiz eksikliği sebebiyle büyük sıkıntılar yaşadıklarını hatta şehit verdiklerini vurgulayarak, "Türkiye’de ASELSAN’ın dünya teknolojileri ile yarışabilecek telsizleri yapabilir olması gurur verici" dedi.

Motosiklet sürücüsü kazada hayatını kaybetti Motosiklet sürücüsü kazada hayatını kaybetti

Kıbrıs Barış Harekâtı sonrası askeri haberleşme çözümleri üretmek amacıyla kurulan ASELSAN’ın “Kıbrıs” serisinin ilk bölümünde, 1974 Kıbrıs Barış Harekâtı’nda mücahit olarak görev yapmış Semavi Aşık’ın içten hatıralarına yer verildi. Cesaret ve fedakârlıkla örülü bu hikayede, Kıbrıs’ta yaşanan zorlukları ve o günlerin izlerini Semavi Aşık anlattı. Aşık, telsiz eksikliği sebebiyle büyük sıkıntılar yaşadıklarını hatta şehit verdiklerini belirterek, "Türkiye’de ASELSAN’ın dünya teknolojileri yarışabilecek telsizleri yapabilir olması gurur verici. Keşke 1963’te, 74’te bu telsizler olsaydı daha başarılı olurduk, daha az zayiat verirdik. Hiç telsizimiz yoktu, haberleşmek için haberci gönderirdik."

Kaynak: iha