Mustafa Bayrak ”Derneklere yapılan bağışların ve üye aidatlarının tahsilinde kullanılan alındı belgeleri fiziksel ortamın yanında, İçişleri Bakanlığının 2020/20 sayılı Genelgesi ile elektronik ortamda da kolay ve güvenli bir şekilde kullanılabilecektir. Dernekler Bilgi Sistemi (DERBİS) ‘nde “E-Alındı Belgesi” adıyla derneklerin hizmetine sunulan uygulamayla, gelir tahsilinde kullanılan alındı belgelerinin basılması, kontrolü ve dağıtımında yaşanan güçlüğün ortadan kaldırılması, kağıt israfının önlenmesi, hesap verebilir, şeffaf ve etkin bir dernek yönetiminin sağlanması amaçlanmıştır” dedi.

Uygulamayla yönetim kurulu tarafından e-alındı belgesi düzenleme yetkisi verilen kişilerin, derneğe üye aidatını ödemek veya bağışta bulunmak isteyen kişilerin ad-soyad, TCKN, cep telefonu, varsa e-posta adres bilgilerini DERBİS’e girerek e-alındı belgesini düzenleyebileceğini ifade eden Bayrak, düzenlenen belgenin SMS ve e-posta yolu ile bağışçıya gönderileceğini, belgenin doğruluğunun ise kare kodu veya doğrulama kodu ile ile www.siviltoplum.gov.tr adresinden kontrol edilebileceğini ifade etti. Ayrıca İçişleri Bakanlığı’nın yeni çalışmaları ile elektronik ortamda dernek kuruluşu, genel kurul ve yönetim kurulu toplantılarının internet üzerinden yapılabilmesi, defter ve kayıtlarının elektronik ortamda tutulabilmesi gibi birçok işlemin dijital ortamda gerçekleştirilmesinin planlandığını belirtti.