Ulaştırma bakanlığı havaalanı ile ilgili “Yolcu beklentisi ve trafik öngörülerinin artması halinde Çorum iline havaalanı yapılabileceği değerlendirildiğinden bu aşamada havalimanı yapımına yönelik çalışma bulunmamaktadır” dedi.
Öte yandan ikinci bir şokta hızlı tren çalışmalarında yaşandı. Yine aynı bakanlık ülke genelinde hızı 250-300 kilometreye ulaşan yerine Merzifon – Çorum arasındaki demir yolu projesinin yüksek hızlı değil 200 km hıza sahip bir proje olduğunu, bu çalışmanın 2020 yılı 4. Çeyreğinde bitirilmesinin hedeflendiği, proje çalışmalarının tamamlanmasına mütakip yapım için yatırım programına alınmasının teklif edilmesinin planlandığını açıkladı.
Acı gerçek, geçtiğimiz ay İYİ Parti Ankara Milletvekili Şenol Sunat’ın Çorum havaalanı ve demiryolu ile ilgili Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne sunduğu önergeye bakanlıktan verilen cevapla ortaya çıktı.
Verilen cevapta Çorum adına hiç iyi olmayan ifadelere yer verildi. Çorumluları hayal kırıklığına uğratacak resmi evrakla verilen cevapta, havaalanı ile ilgili bir çalışmanın bulunmadığı açıklanırken, hızlı tren konusunda ise hızı ülke genelinde saatte 250-300 kilometreyi bulan yüksek hızlı yerine hızı saatte 200 kilometre hıza ulaşan elektrikli ve sinyalli hat planlandığı bildirildi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığından İYİ Parti Ankara Milletvekili Şenol Sunat’a verilen cevapta şu görüşlere yer verildi:
“Çorum Havaalam'run 2100 x 30 m boyutlarında pist, 125 x 18 m boyutlarında taksirut ve 80 x 50 m ebatlarında aprondan oluşan altyapı tesislerinin ihalesi 27.11.1996 tarihinde Çorum Valiliği tarafından gerçekleştirilmiş ancak, "STOL Havaalanları İnşaatı" projesinin 27.12.2002 tarihli ve 2002/132 sayılı YPK Kararı ve Bakanlar Kurulu'nun 30.12.2002 tarihli ve 2002/5169 sayılı kararı ile yatırım programından çıkarılması nedeniyle Çorum Havaalanı inşaatı tamamlanamamıştır.
Sonraki yıllarda yapılan çalışmalar ve Türkiye Hava Ulaşımı Genel Etüdü çalışması doğrultusunda; yolcu beklentisi ve trafik öngörülerinin artması halinde Çorum ili'ne havalimanı yapılabileceği değerlendirildiğinden bu aşamada havalimanı yapımına yönelik çalışma bulunmamaktadır.
Diğer taraftan, Samsun-Amasya-Çorum-Kırıkkale (292 km) arasında 200 km hıza uygun çift hatlı, elektrikli ve sinyalli hızlı demiryolu hattının Samsun-Merzifon, Merzifon-Çorum, Çorum-Delice olmak üzere 3 kesim halinde yapılması planlanmıştır.
Çorum-Kırıkkale (Delice) (100 km) kesiminde ise etüt ve proje çalışmaları tamamlanmıştır. Samsun-Merzifon (99 km) ve Merzifon-Çorum (93 km) kesimlerinde etüt ve proje çalışmaları devam etmekte olup 2020 yılı 4. çeyreğinde bitirilmesi hedeflenmiştir. Proje çalışmalarının tamamlanmasına müteakip yapım için yatırım programına alınmasının teklif edilmesi planlanmaktadır.”

NE OLMUŞTU?
Hatırlanacağı gibi İyi Parti Ankara Milletvekili Şenol Sunat, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan’ın cevaplaması için “Çorum ilimizin nüfusu 528 bin. Yıllık ihracatı ise 894 milyon dolardır. Bölgede bulunan Yozgat, Kırıkkale, Sinop, Amasya, Kastamonu ve Çankırı illerinden gerek nüfus gerekse sanayi olarak daha büyük olmasına rağmen diğer illere yapılan havalimanı ve demiryolu yatırımları Çorum’a yapılmamıştır.
Çorum havalimanının 1996 yılında ihalesi yapılmış ve 2005 yılında iş bitiminin gerçekleşeceği belirtilmiştir. Yapılan incelemeler neticesinde fiziki gerçekleşmenin sadece %15 civarında olduğu görülmektedir. Çorum halkı yıllardır verilen sözlerin tutulmasını ve Çorum havalimanının şehre kazandırılmasını beklemektedir. Çorum halkının yıllardır mağdur olduğu bir diğer konu ise hala şehirde bir demiryolu hattının bulunmamasıdır. Özellikle ürünlerin nakledilmesi ve dünya pazarındaki rekabette kentin gücünün arttırılması için bir an önce şehre demiryolu hattı kazandırılmalıdır” şeklinde TBMM’ye önerge vermişti.