Çorum Mustafa Kemal Ortaokulu öğrencisi Ceylin Taşkıran, yaşadığı sağlık problemi nedeniyle örgün eğitime devam edemedi. Ancak pes etmeyen Ceylin, evde aldığı eğitimle ortaokul öğrenimini başarıyla tamamladı ve mezuniyet mutluluğunu yaşadı.
Ceylin’in karnesini ve mezuniyet belgesini, Çorum İl Milli Eğitim Müdürü Cemil Çağlar takdim etti. Duygusal anların yaşandığı törende Çağlar, Ceylin’i azmi ve başarısından dolayı tebrik etti.
İl Milli Eğitim Müdürü Cemil Çağlar yaptığı açıklamada, "Millî Eğitim Bakanlığımızın Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli doğrultusunda, her bir öğrencimizin eğitim hakkına erişimini sağlamak ve eğitimde fırsat eşitliğini gerçekleştirmek en temel görevlerimizdendir. Sağlık problemleri nedeniyle okula devam edemeyen öğrencilerimize evde eğitim imkânı sunuyoruz" dedi.
Çorum'da halen 21 öğrencinin evde eğitim hizmetinden yararlandığını belirten Çağlar, 64 öğretmenin bu süreçte özveriyle görev aldığını vurguladı. Çağlar sözlerini şöyle sürdürdü:
"Evde eğitim hizmetimiz, çocuklarımızın eğitim hakkından mahrum kalmadan kendi ortamlarında nitelikli eğitim almalarını sağlıyor. Bu modelle öğrencilerimizin hem akademik hem de sosyal-duygusal gelişimleri destekleniyor ve geleceğe daha güçlü hazırlanmaları amaçlanıyor."
Azmiyle herkese örnek olan Ceylin Taşkıran’ın başarısı, evde eğitim sisteminin önemini bir kez daha gözler önüne serdi.