1200 kilometrelik mesafesi ile Türkiye’nin en uzunu olacak Kapıkule-Gerede-Gürbulak otoyoluna 2023 yılında başlanması planlanıyor. Yapılacak otoyol Kargı sınırlarından da geçecek.

Gerede’den ayrılarak Karadeniz ve Doğu etabını oluşturacak olan otobanın Kargı’yı da içine alarak Kastamonu, Çorum, Amasya, Tokat, Sivas, Erzincan ve Erzurum’dan Gürbulak sınır kapısına bağlanması planlanıyor.

Proje Türkiye’nin Orta Asya ve Çin ticaretinde önemli rol oynayacak. Türkiye’de otoyol uzunluğu 3 bin 633 kilometre olarak kayıtlarda yer alıyor. Türkiye haritasına geniş çerçevede bakıldığında ‘İstanbul – İzmir ve İstanbul-Gerede-Mersin-Şanlıurfa güzergâhında 2 büyük otoban bulunuyor. Fakat İpek Yolu projesinin dahi üzerinden geçtiği Karadeniz ve Doğu’yu kapsayan bir otoban bulunmuyor.

KARGI’YA 10 TÜNEL, 1 VİYADÜK VE OTOYOL HİZMET TESİSİ YAPILACAK

Toplu ulaşımda devrim! Çorum Belediyesi, özel halk otobüslerinin tamamını aldı Toplu ulaşımda devrim! Çorum Belediyesi, özel halk otobüslerinin tamamını aldı

Proje’nin Kargı sınırları içerisindeki yapılacak çalışmaları da netleşti. Yapılacak olan otobandan Kargı Kavşağı’na bir bağlantı yapılacak. Kargı sınırları içersinde en kısası 325 m, en uzunu ise 5,450 m olmak üzere 10 tünel, 1 viyadük, ve 1 otoyol hizmet tesisi yapılacak.

2023 yılında ihaleye çıkılarak başlanacak olan ‘Kapıkule-Gerede-Gürbulak’ otobanı bölgenin ekonomik ve sosyal açıda sıçrama yapmasına imkân tanıyacak. Proje Yap İşlet Devret sistemi (YİD) ile yapılacak. 1.200 kilometre Gerede’den Ankara’ya inen otobanın Karadeniz etabını oluşturması beklenen projenin 2023 yılında başlanması bekleniyor. Kapıkule’den çıkan ve Gerede’ye kadar gelen otobanın Karadeniz etabında 1.200 kilometrelik bir otoban yapılacak. Gerede’den başlayan otoban; Çorum, Amasya, Tokat, Sivas, Erzincan ve Erzurum’dan Gürbulak sınır kapısına bağlanacak. Gerede Gürbulak otoyol projesi kapsamında; 46 viyadük, 14 köprü, 30 tünel, 38 altgeçit, 21 üstgeçit, 202 menfez ve 7 kavşak inşa edilecek. Ayrıca 10 servis alanı kurulacak. Otoyola ilave olarak 6 bağlantı yolu ilave edilecek. Yapılacak tünellerin uzunlukları bile belirlenmiş durumda. Tokat sınırlarında yapılacak tünellerin en kısası 304 metre en uzunları ise 3.091, 3.710 ve 4.048 metre uzunluğunda 30 tünelden oluşuyor. Tokat, Sivas arasına ise 7 kilometre uzunluğunda bir tünelin yapılması öngörülüyor.

Türkiye’nin en uzun otobanı olması planlanan proje sadece Türkiye ekonomisi ve ulaşımına değil aynı zamanda Türkiye’nin Orta Asya ve Çin bağlantısına da katkı sağlayacak. Bir Kuşak Bir Yol Projesi’nin önemli bir etabını oluşturacak olan proje ticaretin artmasına neden olacak Gürbulak sınır kapısına kadar gelen otoban, buradan Zengezur Koridoru vasıtasıyla Azerbaycan’a uzanacak. Ticari geçişler Hazar Denizi üzerinden Orta Asya’ya ulaşacak.