Mücevher İhracatçıları Birliği Başkanı Mustafa Kamar ise, sektörün pandemiden çok etkilendiğini anlatarak, Türk mücevher sektörünün iç piyasa, turizm ve ihracat olmak üzere üç alanda 20 milyar dolarlık bir ekonomi olduğunu, gereği gibi desteklenmeleri halinde, krizden daha da güçlenmiş olarak çıkabileceklerini söyledi.

Mücevher İhracatçıları Birliği’nin önceki gün TİM Dış Ticaret Kompleksi’nde düzenlediği “2019 İhracatın Liderleri” ödül töreninde, geçen yıl en çok mücevher ihraç eden şirketler 4 kategoride ödüllendirildi.

Altından mamul mücevherat kategorisinde Ahlatcı birinci, Apraş ikinci, Jival (Gessart) üçüncü oldu.

Pırlantalı mücevherat ihracatında Storks birinciliği, Zen Diamond ikinciliği, AC Kuyumculuk ise üçüncülüğü elde etti.

Gümüşten mamul mücevherat kategorisinde MyPat Silver birincilik, İpekyolu Kıymetli Taşlar ikincilik, Hazorfim Dış Ticaret üçüncülük ödülünü aldı.

Bijuteri kategorisinin birincisi Antik İstanbul Gümüş, ikincisi Khan Mücevher, üçüncüsü de Copper Reflections oldu.

2019’DA 4.1, BU YIL 8 AYDA İSE 2.1 MİLYAR DOLARLIK İHRACAT

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan’ın video konferansla katıldığı törende, konuşan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, baştan sona tasarım ve katma değer üreten mücevher sektörünü lokomotif olarak gördüklerini belirterek, sektördeki 6 bin üretici firmanın, 35 bini aşkın mağazanın ve 250 bin çalışanın özverili çalışmaları ile, dünyanın dört bir köşesinde Türk mücevherinin yüksek kaliteyle anıldığını söyledi.

Mücevherin 2019’da toplam 94 milyar dolarlık talebe konu olduğunu da ifade eden Gülle, en önemli alıcıları 16.5 milyar dolarla İsviçre, 14.4 milyar dolarla Birleşik Arap Emirlikleri ve 13.6 milyar dolarla Hong Kong olarak sıraladı.

İsmail Gülle, Türkiye’nin geçen yıl 154 ülkeye 4.1 milyar dolarlık mücevher ihraç ettiğini, bu yılın 8 ayında ise, küresel ticaretteki büyük zorluklara rağmen 2.1 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirildiğini bildirdi.

“KRİZDEN GÜÇLENEREK ÇIKABİLİRİZ”

Mücevher İhracatçıları Birliği Başkanı Mustafa Kamar ise, sektör olarak ekonomik krizler, bunalımlar, kur dalgalanmaları ve arz-talep dengesindeki daralmalardan daima büyüyerek çıktıklarını, ancak sektörün pandemiden çok etkilendiğini ve hiç bu kadar zora girmediğini anlatarak, Türk mücevher sektörünün iç piyasa, turizm ve ihracat olmak üzere üç alanda 20 milyar dolarlık bir ekonomi olduğunu, mevcut ekonomik konjonktürün devam etmesi durumunda, 250 bin kişiye istihdam sağlayan sektörün bir daha düştüğü yerden kalkamayacağını söyledi.

Kamar, “Ancak, rasyonel adımlar atılır, sektöre özgü teşvikler getirilir ve mevzuatta gerekli düzenlemeler yapılırsa, bu krizden daha da güçlenmiş olarak çıkarız” dedi.

AHMET AHLATCI BİRİNCİLİK ÖDÜLÜNÜ ALDI

Ahlatcı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Ahlatcı’ya altından mamul mücevherat kategorisinde ihracat birinciliği ödülünü TİM Başkanı İsmail Gülle ile Mücevher İhracatçıları Birliği Başkanı Mustafa Kamar verdi.

Bilindiği gibi Ahlatcı Holding, 2019 yılında 1 milyar 283 milyon dolarlık işlenmiş altın ihracatı gerçekleştirerek, Çorum’un ihracat rakamını 1 milyar 541 milyon dolara çıkarmış, böylelikle milyar doların üzerinde ihracat yapan 19 il arasında 15. sıraya yükselmesini sağlamıştı.

Yine “Fortune 500 Türkiye” değerlendirmesinde, Ahlatcı Kuyumculuk geçen yıl 34.7 milyar liralık cirosuyla Türkiye’nin 500 büyük şirketi arasında 8. , Ahlatcı Metal Rafineri ise 26.8 milyarlık satış rakamıyla 12. olmuş, iki şirketin toplam cirosu 61.5 milyar lirayı bulmak suretiyle, TÜPRAŞ, EPİAŞ ve THY’den sonra 4. sırada yer almıştı.