Çorum Yayla Haber Gazetesi

Çorum

Çorum Haber

Çorum Haberleri

Çorum Belediyesi

Çorum Valiliği

Çorumspor

Çorum Gazetesi

Çorum Gazeteleri

Ahmet Ahlatcı

Çorumhaber

Corum

corumhaber

Çorumhaber

Çorum Yayla Haber Gazetesi

Çorum Haber Gazetesi

Çorum Haberleri oku

Sungurlu

Alaca

Osmancık

Sungurlu

İskilip

Kargı

Habercim19

habercim19.com

corumhaber.net

corumhakimiyet.net

çorum time

corum time

çorum valilik

Çorum Belediye

Çorum Belediyespor

Yeni Çorumspor

Çorum Yerel

ÇorumYerel Ekonomi

Çorum Ahmet Ahlatcı

Ahmet Ahlatcı

Çorum Ak Parti

Çorum CHP

Çorum İyi Parti

Çorum MHP

Çorum Gelecek Partisi

Çorum DEVA

Çorum Saadet Partisi

Ahmet Sami Ceylan

Cahit Bağcı

Agah Kafkas

Salim Uslu

Tufan Köse

Oğuzhan Kaya

Kenan Nohut

Ali Haydar Tanrıverdi

Hacı Odabaş

Yusuf Ahlatcı

Mustafa Tahtasız

Çorumluyuz

Çorumlu Amir

Çorumlu

Çorumda

Çorumdan

Çorum Yayla Haber Gazetesi

Yayla Haber

Çorum Yayla Haber

Çorum Haber

Çorum Haber Gazetesi

Çorum Yerel

Çorum Yerel Gazete

Çorum
Corum
Çorumhaber
Corumhaber
çorum gazetesi
çorum gazeteleri
çorum haberleri oku

banner2031

Türk Öğrenciler Yunanistan’da eğitim aldı

Boğazkale Ortaokulu Öğrencileri ERASMUS+ Projesi kapsamında bir haftalık eğitim için Yunanistan'a gitti.

Eğitim 16.10.2019, 17:28 Merve Kayış
67
Türk Öğrenciler Yunanistan’da eğitim aldı

Boğazkale Ortaokulu Öğrencileri ERASMUS+ Projesi kapsamında bir haftalık eğitim için Yunanistan'a gitti.

Boğazkale Ortaokulu öğrencileri Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı tarafından finanse edilen Erasmus+ Programı KA229 Okul Eğitimi Stratejik Ortaklıklar faaliyeti alanında “Surfing Our Roots / Köklere Yolculuk” isimli Erasmus+ projesi kapsamında Yunanistan'a gitti.

Avrupa Birliği Erasmus+ Programı KA229 Okul Eğitimi Stratejik Ortaklıklar faaliyeti alanında “Surfing Our Roots / Köklere Yolculuk” isimli Erasmus+ projesi kapsamında Boğazkale Ortaokulu proje koordinatörü Fikret GÜndoğdu, Türkçe öğretmeni Muhammet Cemil YAŞAR, 8/A sınıfı öğrencisi Cengiz Kölemen, 7/A sınıfı öğrencileri Salih Ereroğlu ve Şükrü Boynuuzun, 6/A sınıfı öğrencisi Ecemsu Ulusoy Yunanistan'ın Amaliada Şehrine gittiler.

Kültürel miras konusunda Yunanistan'da 1 hafta eğitim alan öğrenciler aldıkları eğitimin yanı sıra bulundukları yerin tarihi ve kültürel yerlerini de gezme fırsatı buldular. Öğretmen ve öğrenciler 1 haftalık eğitimi başarıyla tamamlayarak sertifikalarını aldılar.

Türkiye, Hollanda, Litvanya ve Portekiz'den 15 öğretmen ve 20 öğrenci olmak üzere toplamda 35 kişinin katıldığı proje çalışmasında öğretmenler ve öğrenciler Yunanistan 3ʳ ͩ Primary School of Amaliada okulunun öğretmenleri ve öğrencileri tarafından karşılandılar.

Proje kapsamında öğrenciler bir hafta boyunca derslere girerek Yunanistan'daki eğitim sistemleri ve ders işleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi oldu. Öğrenciler dersler bittikten sonra, kentin tarihi ve turistik yerlerini gezerek kültürel aktivitelere katılma imkanı buldu. 1 hafta süresince Yunanistanlı öğrencilerle birlikte ailelerin evlerinde beraber kalan öğrenciler onlarla birlikte kültürel bir bağ ve arkadaşlık oluşturdular.

Proje hakkında bilgi veren Boğazkale Ortaokulu Proje Koordinatörü Fikret Gündoğdu, “Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı tarafından finanse edilen Erasmus+ Okul Ortaklıkları projeleri öğretmen ve öğrencilerimizin gelişimi için çok önemli bir fonksiyon oluşturmaktadır. Projemizin temel amacı, kendi ülkemiz ve diğer ülkelerde bulunan somut ya da soyut kültürel mirasları araştırmak. Bu kapsamda, atasözleri, bilmeceler, türkülerimiz, müzelerimiz, yemeklerimiz, tarihi yerlerimiz kısaca köklerimize yolculuk yapmayı planlıyoruz. Gelişen teknoloji çağında unutulan değerlerimizi , teknoloji ve kültürü birleştirerek, yeniden gün ışığına çıkarmayı hedefliyoruz.” Bu tür projeler öğrencilerimizin motivasyonunu artırır, hayalini ve ufkunu genişletir. İnşallah çocuklarımız bu ziyaretten sonra hedeflerini daha da büyütürler. Hem ülkemize , hem de dünyaya hizmet edebilecek nitelikte bir bilim adamı olma yolunda ilk adımlarını da atmış olurlar" dedi.

Gündoğdu, Erasmus+ programının, öğretim kurumlarının birbirleri ile işbirliği yapmaya teşvik eden bir AB programı olduğunu belirtirken, programın öğretim kurumlarının birbirleri ile ortak projeler üretip hayata geçirmeleri, kısa süreli öğrenci ve akademik personel değişimi yapabilmeleri için karşılıksız mali destek sağladığını; eğitim ve öğretimde kalite ve işbirliğini güçlendirmeyi amaçladığını söyledi.

Boğazkale Ortaokulu Proje Koordinatörü Fikret Gündoğdu , Avrupa Birliği projelerinin, eğitimde kaliteyi artırmak, kültürler arasında etkileşim sağlamak, kültürel değerleri ve kültürel mirası paylaşmak, Avrupa’daki okulların eğitim, bilgi ve deneyimlerinden faydalanmak, bu birikimlerin paylaşılmasını ve yaygınlaştırılmasını sağlamak, öğretmenlerimizin yeni öğretim metotlarını yerinde inceleyerek elde ettikleri kazanımları okullarında uygulamak büyük bir fırsat olduğunu ifade etti.

Boğazkale Ortaokulu Proje Koordinatörü Fikret Gündoğdu açıklamasını şu şekilde sürdürdü;

“Öğrencilerimizin kendilerini daha iyi ifade etmelerine, yeni beceriler kazanmasına, kişisel gelişimlerine katkı sağlamasına ve çevresiyle iletişimlerinin güçlendirilmesine, eğitim sürecinde edindikleri kazanımları sosyal hayatta uygulayabilmelerine, öğrencilerimizin derslere daha fazla motive olmasına, başka okullardan veya ülkelerden akranları ile iletişim kurarak farklı kültürleri tanımasına, web teknolojilerinin eğitim amacıyla da kullanabilmesine, projede yer aldığı için derslere daha etkin katılmasına imkân sağlamaktadır.

Ayrıca bu projelerin öğrencilerin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma becerilerini geliştirdiğini, liderlik, motivasyon ve ekip çalışması becerilerini geliştirdiğini, öğrencilerimizin derslere daha aktif katılmasını sağladığını, katılan öğrenciler arasındaki iş birliğini artırdığını, öğrencileri sosyalleştirdiğini, yabancı dillerini geliştirmesine imkân sağlayarak farklı kültürlerle iletişime geçmelerini kolaylaştırdığını ve bu sayede özgüvenlerini geliştirdiğini, yeteneklerini, güçlü ve zayıf yönleri fark etmelerini sağladığını, zayıf yönleri geliştirmelerine imkan sağladığını, kişilerle ve kurumlarla iletişim yeteneklerini geliştirdiğini, eleştirel düşünme ve sorunları çözme becerilerini artırıyor.

Özellikle yurt dışına çıktıkları andan itibaren öğrenciler, dünyanın yalnızca kendi dünyasından ibaret olmadığını anlıyorlar. İletişim için yabancı dil eğitiminin ve öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunun farkına varıyorlar. Dolayısıyla projeler öğrencilere dil gelişiminin ne kadar önemli olduğu konusunda bir farkındalık yaratıyor. Öğrenciler gittikleri ülkelerde eğitim ve kültürel anlamda edindikleri farklı deneyimleri birbirlerine aktaracaklar. Bu, hem kardeşliğin gelişmesinde hem de öğrencilerin ufkunun açılmasında olumlu katkılar sunacaktır.

“Surfing Our Roots / Köklere Yolculuk” başlıklı projenin kültürel miras alanında hazırlandı. Kültürel miras, bir toplumun üyelerine ortak geçmişlerini anlatan, aralarındaki dayanışma ve birlik duygularını güçlendiren bir hazinedir. İnsanların tarih boyunca biriktirdikleri deneyimlerin ve geleneklerin devamlılığını, geleceğin doğru kurulmasını sağlar. Kültürel miras, tarihimizi ve kimliğimizi; geçmişle, günümüzle ve gelecekle olan bağımızı temsil eder. UNESCO’nun da söylediği gibi, “kültürel miras geçmişten bize kalan, bugün içinde yaşadığımız ve gelecekteki nesillere devredeceğimiz bir emanettir ve Dünya Kültürel Miras kavramını özel yapan onun evrensel kabulüdür.

Dünya Miras alanları, bulundukları topraklar gözetilmeden tüm insanlığa aittir. Bu kapsamda misyonu bütün insanlığın ortak mirası ve seçkin evrensel değeri olarak kabul edilen, evrensel değerlere sahip kültürel ve doğal varlıkları dünyaya tanıtmak olarak kabul edilen dünya genelindeki kültürel mirasları tanımlamak, korumak ve muhafaza etmek, toplumda söz konusu evrensel mirasa sahip çıkacak bilinci oluşturmak ve çeşitli sebeplerle bozulan, yok olan kültürel ve doğal değerlerin yaşatılması için gerekli işbirliğini sağlamak olan ve 1986 yılında UNESCO Dünya Miras Listesine alınan Hitit İmparatorluğunun başkenti olan Hattuşa’yı (Boğazkale) projemiz sayesinde ortak olduğumuz ülkelere, öğretmenlere ve öğrencilere anlatma ve tanıtma imkânımız olacaktır.

Kaynak: Yayla Haber
Yorumlar (0)

18°
parçalı az bulutlu
Namaz Vakti 09 Temmuz 2020
İmsak 03:16
Güneş 05:11
Öğle 12:50
İkindi 16:48
Akşam 20:20
Yatsı 22:06
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 31 66
2. Trabzonspor 30 61
3. Sivasspor 30 54
4. Galatasaray 30 52
5. Fenerbahçe 31 50
6. Beşiktaş 30 50
7. Alanyaspor 30 48
8. Göztepe 30 38
9. Gaziantep FK 30 38
10. Antalyaspor 30 37
11. Kasımpaşa 30 36
12. Gençlerbirliği 31 33
13. Denizlispor 31 32
14. Kayserispor 30 31
15. Konyaspor 30 30
16. Malatyaspor 30 29
17. Çaykur Rizespor 30 29
18. Ankaragücü 30 25
Takımlar O P
1. Hatayspor 32 60
2. Erzurum BB 32 56
3. Adana Demirspor 32 55
4. Bursaspor 32 55
5. Akhisar Bld.Spor 32 54
6. Fatih Karagümrük 32 53
7. Altay 32 51
8. Ümraniye 32 44
9. Keçiörengücü 32 44
10. Giresunspor 32 44
11. Menemen Belediyespor 32 42
12. İstanbulspor 32 37
13. Balıkesirspor 32 35
14. Altınordu 32 33
15. Boluspor 32 30
16. Osmanlıspor 32 27
17. Adanaspor 32 21
18. Eskişehirspor 32 12
Takımlar O P
1. Liverpool 33 89
2. Man City 33 66
3. Chelsea 34 60
4. Leicester City 34 59
5. M. United 33 55
6. Wolverhampton 33 52
7. Arsenal 34 50
8. Tottenham 33 48
9. Sheffield United 33 48
10. Burnley 33 46
11. Everton 33 44
12. Newcastle 33 43
13. Southampton 33 43
14. Crystal Palace 34 42
15. Brighton 33 36
16. West Ham 33 31
17. Watford 34 31
18. Aston Villa 33 27
19. Bournemouth 33 27
20. Norwich City 34 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 34 77
2. Barcelona 34 73
3. Atletico Madrid 35 63
4. Sevilla 34 60
5. Villarreal 34 54
6. Getafe 34 53
7. Real Sociedad 34 51
8. Valencia 35 50
9. Athletic Bilbao 34 48
10. Granada 34 47
11. Osasuna 34 45
12. Levante 34 43
13. Real Valladolid 35 39
14. Real Betis 34 38
15. Celta de Vigo 35 36
16. Deportivo Alaves 34 35
17. Eibar 34 35
18. Mallorca 34 29
19. Leganés 34 28
20. Espanyol 34 24
banner2034
Arşiv

Gelişmelerden Haberdar Olun

@
Bumerang - Yazarkafe