Okul tarafından yapılan açıklamada proje ile ilgili şu bilgilere yer verildi;

Açıklamada, "Birinci kısımda, öğrenciler "medya okuryazarlığı, internetin tarihi, sosyal medya, dijital dünyanın yalan haberler, hibrit savaşı, dezenformasyon, 21. yüzyıl Bilgi ve İletişim Becerileri " gibi konularda yüzyüze okulda düzenlenen eğitime katıldılar.

Birinci eğitimin ardından, öğrenciler Covid19 yalan haberlerini kapsayan işbirlikli e-kitap hazırladı ve ortaklarımız Gürcistan,Ürdün, Romanya ve Türkiye'den öğrencilerle Zoom üzerinden buluşarak e-kitaplarını sundular.Toplantıda öncelikle tüm öğretmenler ve öğrenciler kendilerini İngilizce olarak tanıttılar. Yaklaşık 1 saat süren toplantıda, her öğrenci kendi ülkesinin salgın dönemi yalan haberlerini değerlendirdiler. Daha sonra, bütün katılımcı ülkelerin öğrencilerinin hazırladığı işbirlikli e-kitaplar birleştirilerek ortak ürün elde edildi" denildi.

Projenin ikinci ve son kısmında ise, "Öğrencilerimize "tık tuzağı, propaganda, hiciv, parodi, taraflı haberler, pandemi döneminde çıkan yalan haberler" konularında çevrimiçi eğitim verildi. Öğrenciler güvenli internet kullanımına yönelik posterler hazırladı. 19 Mayıs tarihinde, skype üzerinden gerçekleşen ikinci çevrimiçi buluşmaya ise Gürcistan, Ürdün, Romanya ve Türkiye'den ortaklar katılım sağladı. Toplantıda, öğrenciler "gerçeklik nehiri (reality river)" adlı bir oyun oynadılar ve sonrasında güvenli internet kullanımına yönelik bilgilendirildiler.

Son olarak, projemizin üçüncü kısmında, öğrenciler "derin sahtelik, bot ve troller" hakkında bilgilendirildi. Üçüncü çevrimiçi buluşma için, kardeş okul olarak seçilen Ürdün ile birlikte bir e-kitap oluşturuldu. Kitabın içeriğinde öğrencilerin hazırladığı ya da mevcut haberlerden esinlendiği parodi, gerçek, ve yalan içerikli haberler mevcuttur. Öğrenciler buluşmada, hazırladıkları haberleri sundu. Gürcistan, Türkiye ve Ürdün'den ortaklarımızla gerçekleşen buluşmada, öğrenciler hangi haberin neden sahte ya da neden gerçek olduğu üzerine beyin fırtınası yaptılar.

Toplam iki ay süren projede, öğrenciler müfredata göre öğrendikleri İngilizce bilgilerini pekiştirmiş, dinleme, konuşma, yazma ve okuma gibi dil becerilerine yönelik bol bol pratik yapma imkanı bulmuştur. Nisan ayında başlayıp, Haziran’ın ilk haftasında sona eren projeye katılan tüm öğrenci ve öğretmenlere katılım sertifikası verildi" ifadelerine yer verildi.

Kardeş okul Ürdün ile hazırlanan işbirlikçi ürüne göz atmak için linke tıklayabilirsiniz:

İşbirlikli ortak ürün e-kitap için, linke tıklayınız: