Lisans düzeyindeki üniversite öğrencilerinden geri bildirimler toplayarak, Türk Yükseköğretim Sisteminin gelişimine katkı sağlamayı amaçlayan Türkiye Üniversite Memnuniyet araştırması çarpıcı sonuçlar içeriyor. Araştırma sonuçlarının yayınlandığı rapor, “üniversite öğrencilerinin deneyimlerini ve memnuniyetlerini anlama, öğrenci deneyimini zenginleştirmek ve üniversiteleri daha öğrenci merkezli olma yolunda bir yol gösterici olması açısından oldukça önem taşıyor.

Üniversite ekolojisinin önemli yönlerinden olan eğitim öğretim, yaşam kalitesi, yönetişim ve imkânlara erişim gibi üniversite hayatının süreçleri ve girdilerine tekrar dikkat çekmeye ve üniversite yönetimleri ile politika kurullarının görüş alanından hızla çıkan önemli faaliyetlerin tekrar görünür olmasına katkı sağlamaya çalışan rapordaki en çarpıcı sonuçlardan birisi olarak Hitit Üniversitesinin sıralaması tüm alanlarda bir önceki yıla göre çok gerilere düştü.

Türkiye Üniversite Memnuniyet Araştırması’nda şu soruların cevapları arandı:

1 - Türkiye’deki üniversiteler öğrencilerini öğrenme deneyimleri açısından memnun edebilmekte midir? 2- Doyurucu ve çekici bir yerleşke yaşamı oluşturarak, mekân ve insan ilişkisini tatminkâr düzeyde sunabilmekte midir? 3- Derslere girip çıkmanın, konuları işlemenin ötesine geçip; öğrencilere akademik destek verilebilmekte ve akademik güçlüklere ilgi gösterilebilmekte midir? 3- Kurumun yönetimi ve işleyişi açısından öğrencilerin talepleri hızlı ve memnuniyet verici düzeyde karşılanabilmekte midir? 4- Üniversitenin öğrenme ortam, imkân ve kaynakları zengin bir çeşitliliğe sahip ve yeterli midir? 5- Öğrencilerin kişisel gelişimi ve gelecekteki kariyerleri desteklenebilmekte midir?
Yükseköğretim Kurulu (YÖK) istatistiklerine bağlı olarak 2019-2020 öğretim yılında lisans öğrencisi bulunan toplam 125’i devlet 67’si vakıf olmak üzere 192 devlet ve vakıf üniversitesi araştırmaya konu oldu. Bu çerçevede 192 üniversitede öğrenim gören 39.386 öğrenciden kullanılabilir veri toplandı.

LİSANS ÖĞRENCİLERİNE SORULDU
Araştırma çerçevesinde Türkiye’deki üniversitelerde öğrenim hayatını sürdüren 39 bin 386 lisans öğrencisinden gelen geri bildirimlere göre, üniversiteler, eğitim öğretim, insan yetiştirme, kaliteli bir yaşam sağlama, fırsat ve imkânları zenginleştirme, kariyer planlama gibi asli faaliyet alanlarına özen göstermekten hızla uzaklaşmak olduğu tespit edildi.

MEMNUNİYETSİZLİK TÜM ALANLARDA
Daha çok öğrenci tarafından tercih edilen üniversiteler, başarılı öğrencileri kendisine çekerken, Hitit Üniversitesi bu alanda da gerilemeye devam ediyor. Daha çok öğrenci tercihine sahip olmak için gerekli olan öğrenci memnuniyeti oldukça önem taşıyor. Öğrencisi olmadığı için kapanma durumuna gelen yılların İşletme Bölümünün geldiği durumda bunun açık göstergesi.
Üniversitelerin Genel Memnuniyet Sıralamasına göre Hitit Üniversitesi 2019 yılında 72.sırada yer alırken 2020 yılında 89.sıraya geriledi.
Devlet Üniversitelerinin Genel Memnuniyet Sıralamasına göre Hitit Üniversitesi 2019 yılında 41.sıradayken, 2020 sıralamasında ise 51 sıraya geriledi.
Üniversitelerin “Öğrenim Deneyimi Tatminkârlığı” Sıralamasına göre geçen yıl 72.sırada olan Hitit Üniversitesinin 2020 sırlamasındaki yeri ise 79.sıra oldu.
Üniversitelerin “Yerleşke ve Yaşamının Doyuruculuğu” Sıralaması 2019 yılında 77. sıra olurken bu yıl 85. sıraya geriledi.
Üniversitelerin “Akademik Destek ve İlgi” Sıralamasında Hitit Üniversitesi geçen yıl 71 sırada yer alırken bu yıl 92. sıraya geriledi.
Üniversitelerin “Kurumun Yönetim ve İşleyişinden Memnuniyet” Sıralamasında da Hitit Üniversitesi geçen yıl ki yerini koruyamadı. 2019 yılında Yönetim ve İşleyişinden Memnuniyette 50.sırada yer alan Hitit Üniversitesi 79.sıraya geriledi.
Üniversitelerin “Öğrenme İmkân ve Kaynaklarının Zenginliği” Sıralamasında 84. sırada bulunan Hitit Üniversitesi 2020 yılında 95. sıraya geriledi
Lisan öğrencilerinin Üniversitelerin “Kişisel Gelişim ve Kariyer Desteği” Sıralamasında geçen yıl 73. sırada bulunan Hitit Üniversitesi 101. sıraya geriledi.