2022-2023 eğitim öğretim yılında eğitime başlayan Tarım Meslek Lisesi ilk mezunları verme gururunu da yaşarken, Türkiye genelinde örnek gösterilen eğitim kurumları arasında yerini aldı.
Millî Eğitim Bakanlığı ile Tarım ve Orman Bakanlığı arasında imzalanan protokol kapsamında açılan Tarım Lisesi, kısa sürede hayata geçirdiği uygulamalı projelerle dikkat çekti.
Özellikle Doğu Karadeniz Projesi (DOKAP) desteğiyle gerçekleştirilen "Tarımın Gelişimi İçin Sera Projesi" kapsamında okul bahçesine kurulan 410 metrekarelik modern serada öğrenciler üretim süreçlerini birebir uygulama fırsatı buldu.
Osmancık Tarım Meslek Lisesi teknoloji öğretmeni Hüseyin Çetinkaya, öğretmen -öğrenci eşliğinde kontrollü üretim modeli sayesinde öğrenciler, teorik bilgilerini uygulamalı eğitimle pekiştirerek mesleki deneyim kazandırdığını belirtti.
Tarım alanında nitelikli insan gücü yetiştirmeyi hedefleyen okulun ilk mezunları, aldıkları mesleki eğitim sayesinde hem üniversite öğrenimlerine güçlü bir altyapıyla devam etme hem de sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli personel olarak çalışma imkânına sahip olacak.