Ziyarette 112 Acil Çağrı Merkezi’nin çalışmaları ve acil çağrıların Çorum’da 112'de tek numara ile entegre edilmesi hakkında fikir alışverişinde bulunuldu.

112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Arif Demiral yaptığı açıklamada, “Acil bir durumla karşılaşan insanların birden çok acil çağrı numarasını aklında tutmasının zorluğu, gerekli acil hizmete ulaşmada zaman kaybı, acil yardım kaynaklarının daha etkin ve verimli kullanmak gerekliliği her türlü acil durumda tek bir acil numaranın belirlenmesi yaklaşımını ortaya çıkarmıştır. Bu doğrultuda tüm acil çağrıları tek numarada karşılamak, sevk ve koordinasyonu sağlamak üzere 27.01.2021 tarihinde İtfaiye 110, Orman Yangını 177. Sağlık 112 ve Jandarma 156 acil çağrılarının 112 numarası altında karşılanmasıyla faaliyete başlayan İlimiz 112 Acil Çağrı Merkezi, 10.03.2021 tarihi itibariyle ise Emniyet 155 ve AFAD 122 acil çağrılarını 112 numarası altında tüm entegreler tamamlanarak tek numara ve merkezden tüm acil çağrılar karşılamaya başlamıştır. Acil Çağrı Merkezimizde 11 ayda yaklaşık 500 bini aşkın çağrı alınmıştır. Tüm acil çağrılı numaralarının birleştiği 112 projesi sayesinde alınan çağrıların Q'i (235.303 çağrı) vaka olarak değerlendirilip ilgili kurumlara aktarılırken, I'u (247.950 çağrı) vaka niteliğinde olmayan çağrı olarak değerlendirilip filtrelenmiş ve ilgili kurumların iş yükü büyük ölçüde azaltılmıştır” dedi.

Demiral, “112 Projesi, tüm acil çağrıların tek numara altında birleştirilmesi amacıyla başlayan bir proje olmakla birlikte, "Yeni Nesil 112 Projesi kapsamında son dönemlerde bu amacın çok ötesinde ve doğrudan kişiye dokunan çok önemli adımlar atıldı.İlimizde de uygulanan Yeni Nesil 112 Projesi ile atılan adımlardan birisi "Engelsiz 112 Projesi"dir. Bu proje, işitme ve konuşma engelli kişilerin telefonlarına indirdikleri program aracılığıyla görüntülü bir şekilde yaptığı acil çağrıya ilişkin aramaların, işaret dili bilen uzman çağrı karşılayıcılar tarafından karşılanması ve ilgili birime yönlendirilmek suretiyle en kısa zamanda gereğinin yapılması amacına yöneliktir.Bir diğeri ise "e-Call Projesi" denilen Uyumlaştırılmış Araç İçi Acil Çağrı Sistemi Projesidir. Bu proje, aracın kaza yapması halinde, araç içine yerleştirilmiş olan cihaz ait butona basılarak ya da bu cihazın otomatik olarak 112'yi araması/konum göndermesi suretiyle olay yerinin tespit edilip gerekli yönlendirme ve müdahalelerin yapılması amacına yöneliktir. *Bir önemli adım da, yabancı dil çağrıları ile ilgilidir. Ülkemizdeki yabancı vatandaşların talep ve ihtiyaçlarına yönelik atılan bu adım kapsamında, Ankara 112 Acil Çağrı Merkezi bünyesinde dört dilde (Almanca, Arapça, İngilizce ve Rusça) personel istihdam edilmiştir. Bu sayede, bir ilden yapılan yabancı ülke vatandaşlarına ilişkin çağrılar Ankara'dan karşılanmakta ve telekonferans aracılığıyla ilgili il ile koordinasyon sağlanarak gerekli müdahaleler yapılabilmektedir. Yine. Yeni Nesil 112 Projesi kapsamında, konuşma ya da iletişim imkânı olmayan kişiler SMS yoluyla 112'ye ulaşabilmekte ve geri dönüşler SMS yolu ile yapılabilmektedir” ifadelerine yer verdi.

Ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getiren Hacı Odabaş ise misafirlerine teşekkür etti.