Güncel

Çorum Belediyesi’ne sıfır atık başarısı

Çorum Belediyesi, çevre odaklı çalışmalarıyla “İl Sıfır Atık Belgesi” almaya hak kazandı. Kent genelinde kurulan geniş atık toplama ağı dikkat çekti.

Abone Ol

Çorum Belediyesi, çevreci belediyecilik anlayışı kapsamında yürüttüğü çalışmalarla “İl Sıfır Atık Belgesi” almaya hak kazandı. Belediye sınırları içinde kaynakların verimli kullanılması, israfın önlenmesi ve atıkların kaynağında ayrıştırılmasına yönelik çalışmaların bu belgeyle tescillendiği bildirildi.

Belediyeden yapılan açıklamada, sıfır atık sistemiyle atık oluşumunun azaltılmasının teşvik edildiği ve geri dönüşüm süreçlerinin güçlendirildiği ifade edildi. Bu kapsamda kurulan mobil atık getirme merkezleri, geri kazanılabilir atık kumbaraları ve bitkisel atık yağ toplama noktalarıyla çok sayıda atık türünün çevreye zarar vermeden toplandığı vurgulandı.

Kent genelinde oluşturulan altyapı kapsamında; 70 adet kağıt, plastik, cam, metal ve atık pil toplama noktası, 31 adet elektronik atık toplama noktası, 51 adet bitkisel atık yağ toplama noktası, 51 adet atık ilaç toplama noktası ve 150 adet tekstil atık toplama noktasıyla geniş bir ağ kurulduğu belirtildi.

Öte yandan, cadde ve sokaklarda oluşturulan sıfır atık noktalarının yanı sıra belediyeye ait tüm tesislerde de sistemin kurularak gerekli belgelerin alındığı ifade edildi. Okullarda yürütülen bilinçlendirme çalışmalarıyla sıfır atık kültürünün yaygınlaştırılmasının hedeflendiği kaydedildi.

Açıklamada ayrıca, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı hibesi kapsamında temin edilen 7 mobil atık getirme merkezi, 20 geri kazanılabilir atık kumbarası, 20 bitkisel atık yağ kumbarası ve 2 bin iç mekan atık toplama ekipmanının belirlenen noktalara yerleştirilmeye başlandığı bildirildi.