Boğazkale İlkokulunun koordinatör olduğu, “2018−1−TR01−KA101−048839” numaralı ve “Integration of SEN Children Through Fun Activities / Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Oyun Aktiviteleri Yoluyla Entegrasyonu” başlıklı KA101 (Okul Eğitimi Personel Hareketliliği) projesinin ikinci hareketliliği İspanya Barselona'da gerçekleştirildi.

Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı Avrupa Birliği Başkanlığı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı tarafından kabul ve finanse edilen proje kapsamında Barselona'da düzenlenen “Identifying Barriers to Learning – A Special Educational Needs / Öğrenmenin Önündeki Engelleri Belirleme – Bir Özel Eğitim İhtiyacı” isimli eğitime Boğazkale İlkokulu Müdür Yardımcısı Fatma Gündoğdu ve İngilizce öğretmeni Sevda Aykol katıldı.

Kursa katılan öğretmenler eğitimlerini başarıyla tamamlayarak sertifikalarını ve Europass Belgelerini aldılar.

Proje hakkında bilgi veren Boğazkale İlkokulu Müdürü Fikret Gündoğdu, “Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı tarafından finanse edilen Erasmus+ Okul Eğitimi Personel Hareketliliği projeleri öğretmenlerimizin ve öğrencilerimizin gelişimi için çok önemli bir fonksiyon oluşturmaktadır. Erasmus+ projeleri bizlere mesleki anlamda önemli katkılar sağlamaktadır. Yurt dışına çıkan öğretmenlerimiz yabancı dil seviyelerini daha da ilerleterek kültürlerarası diyaloglarını geliştirmekte, farklı kültürleri tanıma fırsatı bulmakta ve Türk kültürünü de en iyi şekilde tanıtmaktadır. Erasmus+ projeleri sayesinde amacımız öğrencilerimizin bilgi, beceri ve yeterliliklerinin arttırılmasını sağlamak, sosyal içerikli projeler ve eğitim alanında yapılan etkinliklerle öğrencilerimizin başarılarını arttırmaktır.

Erasmus+ projeleri ile amacımız akranlar arasında köprü kurmak, kültürler arası bir etkileşim sağlamak, pozitif okul iklimi oluşturmak, öğrencilerimizin çevresiyle iletişimlerinin güçlendirilmesini sağlamak, eğitim sürecinde edindikleri kazanımları sosyal hayatta uygulayabilmelerini sağlamaktır. Öğrencilerimize daha iyi bir eğitim ortamının sağlanması için yürüttüğümüz projelerde her öğrencimizin kendini iyi bir şekilde geliştirmesi için çeşitli etkinlik ve uygulamalar yapıyoruz” dedi.

Özel Eğitim hakkında da bilgi veren Gündoğdu, "Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim programları ve yöntemleri ile onların özür ve özelliklerine uygun ortamlarda sürdürülen eğitime "özel eğitim" denir. Çoğunluktan farklı ve özel eğitime ihtiyacı olan çocuklara sunulan, üstün yetenekli olanları yetenekleri doğrultusunda en üst düzeye çıkmasını sağlayan, yetersizliği engele dönüştürmeyi önleyen, engelli bireyi kendine yeterli hale getirerek, topluma kaynaşmasını ve bağımsız, üretici bireyler olmasını destekleyecek becerilerle donatılan eğitimdir. Özel eğitime ihtiyacı olan birey ise çeşitli nedenlerle, bireysel özellikleri ve eğitim yeterlilikleri açısından yaşıtlarından beklenilen düzeyden anlamlı farklılık gösteren bireye denir. Bireyin yetersizliği nedeniyle, yaşadığı sürece, yaş, cins, sosyal ve kültürel farklılıklara bağlı olarak oynaması gereken rolleri gereği gibi oynayamama durumuna engel; zedelenme ya da bazı sapmalar sonucu, bir insan için normal bir etkinliğin ya da yapının önlenmesi, sınırlandırılması haline ise yetersizlik denir. Özel eğitime ihtiyacı olan tüm bireyler; ilgi, istek, yeterlilik ve yetenekleri doğrultusunda ve ölçüsünde özel eğitim hizmetlerinden yararlandırılır. Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitimine erken yaşta başlanması esastır. Özel eğitim hizmetleri, özel eğitime ihtiyacı olan bireyi, sosyal ve fiziksel çevrelerinden mümkün olduğu kadar ayırmadan plânlanır ve yürütülür. Özel eğitime ihtiyacı olan bireyin eğitim performansları dikkate alınarak; amaç, içerik ve öğretim süreçlerinde uyarlamalar yapılarak, yetersizliği olmayan akranları ile birlikte eğitilmelerine öncelik verilir. Özel eğitime ihtiyacı olan bireyin, her tür ve kademedeki eğitimlerini kesintisiz sürdürebilmeleri için her türlü rehabilitasyonlarını sağlayacak kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapılır. Özel eğitime ihtiyacı olan birey için, bireysel eğitim plânı hazırlanır ve eğitim programları bireyselleştirilerek uygulanır. Ailelerin, özel eğitim sürecinin her boyutuna aktif katılmaları ve eğitimleri sağlanır." şeklinde konuştu.