Güncel

Ağır taşıtların trafiğe çıkma yasağı başladı! Hangi illerde geçerli?

Kar yağışı ulaşımı felç etti! Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, 6 ilde kamyon, çekici ve tankerlerin trafiğe çıkmasını yasakladı. D-100, D-750, TEM ve Kuzey Marmara Otoyolu bu kapsamda trafiğe kapatıldı. Peki, hangi illerde ağır taşıtlara yasak getirildi? Ağır taşıtlar hangi yolları kullanamayacak? İşte merak edilen detaylar...

Abone Ol

Türkiye genelinde etkili olan yoğun kar yağışı nedeniyle ağır taşıtlar için trafiğe çıkma yasağı getirildi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, İstanbul, Ankara, Kocaeli, Sakarya, Düzce ve Bolu’da kamyon, çekici ve tanker gibi ağır taşıtların trafiğe çıkmasını 21 Şubat 2025 Cuma günü saat 13.00’ten itibaren geçici olarak yasakladı.

Hangi İllerde Ağır Taşıtlara Yasak Getirildi?

Karayolları Genel Müdürlüğü’nün aldığı karar doğrultusunda, D-100 ve D-750 Devlet Yolları ile TEM ve Kuzey Marmara Otoyolu’nda ağır taşıtların trafiğe çıkması kısıtlandı. Yasak kapsamındaki iller şunlar:

İstanbul
Ankara
Kocaeli
Sakarya
Düzce
Bolu

Yasak Ne Zaman Sona Erecek?

Başlangıç: 21 Şubat 2025 Cuma, 13.00

Bitiş: 23 Şubat 2025 Pazar, 13.00

Bakanlık, yasağın hava koşullarının Pazar günü öğle saatlerinden sonra normale dönmesiyle kaldırılacağını belirtti.

Hangi Araçlar Yasaktan Muaf?

Trafiğe çıkışı yasaklanan taşıtlar:

Kamyon
Çekici
Tanker

Muaf tutulan araçlar:

Gıda ve ilaç taşıyan lojistik araçları (Tedarik zincirinin aksamaması için)

Yetkililer, sürücülere alternatif güzergahları kullanmaları ve trafik işaretlerine uymaları konusunda uyarıda bulundu. Karayollarındaki son durum ve yasağın kaldırılma süreciyle ilgili güncellemeler haberimizde yer alacak.