banner1672

Sevgi Evleri’ndeki Çocuklara Zihin Gelişimi Eğitimi
Çorum Valisi Nurullah Çakır’ın girişimleri ile, Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü ile Berad İşitsel Algı Eğitimi Çorum Temsilciliği, Özel Deha Eğitim ve Aile Danışmanlık Merkezi tarafından “Zihnimin Tüm Potansiyelini Kullanıyorum” Projesi uygulamaya konuldu.
Sevgi Evleri’nde kalan çocukların akademik başarılarının yanında sosyal başarılarının daha üst düzeye çıkarılması için Vali Çakır’ın talimatları ve girişimleri ile yapılan proje, 40 yılı aşkın bir süredir tüm dünyada 450’den fazla merkezde uygulanıyor. Dr. G. Berard tarafından geliştirilen Berard İşitsel Algı Eğitimi AIT (Audıtory Integratıon Traınıng) Çorum Sevgi Evleri’nde kalan 20 çocuğa uygulanmaya başlandı.
Proje Sorumlusu Özden Erbaş tarafından proje hakkında şu bilgiler aktarıldı:
“Projenin amacı Sevgi Evlerinde kalan çocuklarımızın algı-yorum-motor yeteneklerinin en üst seviyeye taşınıp öğrencinin tüm potansiyelini kullanabilmesini sağlamak. Algı-yorum-motor yeteneğinin yükselmesi ile konsantrasyon, odaklanma, dikkat, sözel ve yazı ile ifade, konuşma, öğrenme, sınav stresini yenme konularında öğrencilerimize yardımcı olmak.
Berard eğitimi earducator adlı eğitim cihazı ile verilmektedir. Earducator özel olarak seçilmiş müzikleri modüle ederek işler. Frekanslarla ve filtrelerle değişime uğramış bu sesleri özel bir kulaklık vasıtasıyla eğitimi alan kişiye ulaştırır. Süresi 30’ar dakika olan eğitime 20 seans devam edilir ve 20 seans sonra eğitim tamamlanır. 20 seansın sonunda başlayan etkiler 6 ay boyunca artarak devam eder ve altıncı ayın sonunda en üst seviyeye ulaşır. Etkileri kalıcıdır. Berard metodu işitmenin algıda yüklendiği rolü sağ kulağı eğiterek dinlemeye çevirmeye yönelir.
 
AKADEMİK PERFORMANS:
Derse odaklanma sorunu yaşayan öğrenci, Berard Yöntemi dinletilerinden sonra dikkatini toplayıp, derse yoğunlaştığı için notları da yükselmektedir. Öğrenci az zaman harcayarak, hızlı bir tempoda öğrendiği için tüm derslerini hazırlamaya yetişecek vakti bulur ve akademik performansının yükseldiği gözle görülür.
G. Berard, bugün dünyaca tanınan ve bilimsel çalışmaların yapıldığını gösteren rapor sonuçlarına dayanarak yönteminin felsefesinin temellerini şu şekilde belirlemiştir:
- Davranışlardaki olumlu değişmeler işitmenin dinlemeye dönmesi ile olur.
- Konsantrasyon ve algının yükselmesi için işitme dinlemeye döndürülmelidir.
- Dış dünyayı nasıl algıladığımız, sesleri nasıl algıladığımıza bağlıdır. Bu yüzden sesi işlediğimiz ve süzdüğümüz zaman algımız da değişir.
- Öğrenmede sağ kulak baskın olmalıdır. Öğrenme kulağı sağ kulaktır ve bu yüzden Berard AİT Yöntemi sağ kulağı eğitir.
- Eğitimde kullandığı cihazın adı Earducator’dir.  Sol kulakla dinlemek konsantrasyon ve algı bozukluklarına yol açar. Bu yüzden algı ve konsantrasyonda ancak alçak, orta ve yüksek frekansların birlikte işlenmesi ve süzülmesi ile en yüksek verim elde edilir.
Berar eğitimi; derse odaklanmada zorluk çeken, ders çalışırken yada sınav esnasında dikkatini toparlayamayan, derse çalışıp tam verim alamayan, konsantrasyonunu en üst seviyeye yükseltip dikkat hatalarını en aza indirmek isteyen, akademik zekasını en üstün şekilde kullanmak isteyen, sözel ve yazısal ifadesini geliştirmek isteyen kişilerde ve aynı zamanda dil ve konuşma bozukluğu çeken çocuklar, öğrenme güçlüğü çeken çocuklar ve otizm gibi durumlarda kullanılmaktadır.”
Proje Sorumlusu Özden Erbaş, verdikleri hizmetin profesyonel bir hizmet olduğunu, Vali Nurullah Çakır’ın ricası ile sevgi evlerinde kalan çocukların en üst düzeyde akademik ve sosyal olarak gelişmesi için ücretsiz olarak 20 çocuğa uygulamaya başladıklarını dile getirdi.
Erbaş, projenin takibinin ve sonuçlarının İsviçre asıllı Lars B. Persson ve S. B. Persson tarafından belirli aralıklarla takip edileceğini kaydetti.
Proje çerçevesinde düzenlenen eğitimlere Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürü Ömer Altınkeser de katıldı.

Yayla Haber

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.