Zamanımızın iyi değerlendirilmesi gerçekten çok önemlidir. Özellikle eğitim ve öğretim alanıyla ilgili olanların prensipli olması gerekiyor.
Öğrencilerin bir türlü motive olamadıklarından yakınırız. Öğrencilerin yanında olduğumuzu hissettirmek gerekiyor. Öğrenciye yol göstermek lazım.
Öğrencinizinde mutlaka bilgiye aç olması, iç dünyasından istekli olması, kendi iradesiyle öğrenme duygusuna sahip olması gerekir.
Kendi iç dünyasında sizin anlattıklarınıza önem vermeyen kim olursa olsun pozitif kazancınız olmaz. Karşınızda ki kim olursa olsun mutlaka aynı yöne bakmamalısınız ki, faydalı olasınız.
Disiplin denince illaki bağırma, kızma, öfkeyi anlamakta yanlıştır. Öğrencinin disipline olması şarttır. Bununda yöntemleri vardır. Örneğin, öğrenci ödevini yapmadığında defterine ödevini yapmamıştır notu düşmek gibi.
Öğrencinin öğrenci olduğunu unutmaması gerekir. Öğretmeniyle mesafeli davranmasını öğrenmesi şarttır. Eskilerin çeşme başlarında bile korkulan öğretmen olmamak gerekir.
Asker arkadaşı mesabesine de düşmemelidir öğretmenler. Öğretmenlik vakarıyla öğrencilere yaklaşılmalıdır. Öğrenci de mutlaka durması gereken yeri bilmelidir.
Verilen ödevi gününde yapmalıdır. Veliler de gerçekleri kabul etmelidir. Çocuğu hakkında hem öğretmene soru soran cevabını da kendisi veren veliler doğru yapmıyorlar.
İki velinin söyledikleri tıpa tıp aynıydı. Ne yazık ki, çocuklarının tutumları da aynıydı. İnsan aynı olmasa diyor lakin ne yazık ki, veliler yanlış biliyorlardı.
Çocukları için ödevini hiç aksatmayan, derslerini iyi çalışan olarak biliyorlardı.
Gerçek ise tamamen tersiydi. İki öğrenci de hiç ödev yapmıyor, dersin özelliklerine göre çalışmıyorlardı.
Çalışmadıklarını söylemeye fırsat bile vermediler. Hatta velinin birisi ise bana tavır alıyor. Neden çalışmıyor unu ima etmişim? Öyle anlıyorum. Beden dilinin ifadesinden çünkü iletişimi kesti.
Sınav sonuçlarından öğrencilerin hangi istikamette olduğunu bilebilirsiniz. Fakat notların bilgiye orantılı olmasına dikkat etmek gerekir. Bazen şişirme notlar olabilir mi diye insanın aklına geliyor?
Ben şişirme not olacağına inanmıyorum. Fakat efkârı umumi yenin görüşü bu yöndedir. Öğrencilerin ders çalışmalarının meyvasını kendilerinin yiyeceklerini bilmeleri gerekir.
Derslerini şuurlu çalışmalıdırlar.
Futbol maçını oynadıkları gibi tüm güçlerini sarf etmelidirler.
Derslere gereken ehemmiyeti vermelidirler.
Plan yapmak illa ki, kağıt üzerinde olması gerekmez.
Öğrenci, insan planını beynine kazımalıdır.
Başarının ilk adımı ciddiyet olmalıdır.
Ciddiyetin olduğu yerde başarı olur. Önce ciddiyet olmalıdır.
Ders içinde ciddiyet, ders işlenişinde ciddiyet, ödev yapımında ciddiyet.
Sonuç mutlak başarıdır.