Bilgisayar programlarında olduğu gibi satış ve pazarlama alanıandada versiyonlar oluşmaya başladı müşteri ilişkileri değil müşteri ilişkileri 2.0 gibi bu alanda versiyon güncelleyen alanların basında kesinlikle teknolojik gelişmeye bağlı  pazarlama gelmektedir.Bu yazımda cok fazla duymadığımız ancak dünyada cok yaydın olan bir kavramdan bahsedeceğim norömarketing  cocacola unliver vb… birçok firmanın ciddi bütçeler ayırarak pazarlama firmalarına yaptırdıkları araştırmalar aslında bu konunun modern pazarlamada dünyada ne kadar onamlı olduğunun bir kanıtı.
İnsan beyni sırlarla dolu bu sırlar çözüldükçe birçok alanda yapılan çalışmalar netlik kazanıyor.Artık klasik tarzda anket vb… arastırlamarla pazarlama kavramını ölçümleyemiyoruz. Yalan makinelerini bilirsiniz. Bir kişinin doğru söyleyip söylemediğini anlamanın en iyi yolu olarak bilinir. Kişi "ben yalan söylemiyorum" dese bile "gerçekleri" ancak bu makine ile anlayabiliyoruz. Günümüzde bu makinelerin daha gelişmiş türleri de var, ama temel fayda aynı: Kişinin beyin dalgalarına bakarak gerçek duygulara ve algılara ulaşmak. Kavram aslın da bu temel üzerine kurulmakta insan beyninin verdiği tepkiler ölçümleniyor ve tüketici algıları ortaya çıkıyor bu algılar doğrultusunda ciddi pazarlama projeleri hayata geçiriliyor.
Tamamen algısal bir ölçümleme ama sonuçlar muhteşem neden cocacolayı tercih ediyoruz. Neden mavi renkli ürünler daha çok satılıyor. Alışveriş yaparken kararları aslında biz mi veriyoruz birçok soru aslında bu yazımda birilerinin bazı seylerı önceden bilip bizi nasıl etkilediğini göreceksiniz. neuro marketing temelinde bu sorulara yanıt veriyor, bilinç dışı tüketici davranışlarını birileri ölçüyor ve bunu çok iyi pazarlıyor.
Neuro marketing nedir özetle ifade etmem  gerekirse neuro bilim ölçümleme yöntemleriyle insan sesi ,beyin dalgaları,solumun hızı,parmak ısısı yüz ve göz okuma vb.. tekniklerle müşterilerimizi iletilerimizle ne kadar ne yönde etkilediğimizi anlaya bilmemizi sağlayan bir pazarlama bilimi.
Dünyada pek çok marka bugün pazarlama stratejisini bu bahsettiğim ölçümleme yöntemlerini kullanarak bilimsel verilerle oluşturuyor. Küresel markalar insan zihnini ve insanın hangi ürünü, şeklini, rengini, tadını, kokusunu, neden ve nasıl tercih ettiğini bu bilimle mercek altına alıyor, inceliyor. Ürün, marka, reklam filmi ve logo gibi pek çok şeyin tüketicinin beyninin farklı bölgelerinde hangi etkileri oluşturduğunu izliyor.
Neuro marketing nörolojik araştırmalarda elde edilen verilerin pazarlama disiplinine aktarılması anlamına geliyor. Nöroloji, kısaca beyin ve sinir sistemiyle ilgilenen bir bilim dalı. Pazarlama uzmanları, bu bilim dalında geliştirilen teknikleri kullanarak insanların satın alma kararını nasıl verdiklerini ve hangi pazarlama araçlarından etkilendiklerini anlamaya çalışıyorlar.
Mercedes firması bu konuda ileri bir araştırma yaparak  yürüttüğü araştırmada, otomobillerin erkek beyini üzerindeki etkisini incelemiş. MR cihazına bağlı 12 erkek deneğe farklı sınıf ve modellerde otomobil resimleri gösterilmiş. Spor  araba gösterildiğinde beyinlerin ‘ödüllendirme’ bölgesinde belirgin hareketlilik tespit edilmiş. Bu bilgi şirketin otomobil pazarlarken veya reklam kampanyası hazırlarken kullanabileceği bir veri olarak kayıtlara geçmiştir.
Tüm araştırma sonuçlarının geldiği ortak nokta şu: Ağzımızdan çıkan ile (yani bilincimizle) beynimizin verdiğimiz tepkiler (yani bilinçaltımız) birbirinden farklı şeyler söylüyor. Ve satın alma kararlarımızın çok büyük kısmı bilinçaltı düzeyinde gerçekleşiyor. 
Sigara paketleri üzerindeki fotoğraflarla ilgili yapılan bir araştırma Deneye katılan tiryakilere üzerinde uyarılar ve fotoğraflar bulunan sigara paketleri gösteriliyor ve paket üzerindeki uyarıların yararlı olup olmadığı soruluyor. Katılımcıların ifade ettikleri (yararlı olduklarını iletiyorlar) ile beyinlerinin onlara söyledikleri arasında ciddi farklar çıkıyor. Sigara paketleri üzerindeki fotoğraflar satın alma isteğini azaltmak şöyle dursun zevk merkezini tetikliyor. Hatta o fotoğraflar eklendikten sonra sigara satışları artmış.

Sonuç olarak bu zamana kadar aldığımız mesajlar biz farkında olmadan beynimizin ‘bilinçaltı’ dediğimiz yerinde depolanır, o marka, ürün ya da hizmet hakkında bir yargı oluşturur. Satın alma sırasında karar vermemize sebep olan faktör bilinçaltıdır. Türkiye’de yeni kullanılmaya başlanmış bir uygulama olduğu için kuşkuyla yaklaşılıyor. Şirketlerin ürünlerinin gelecekteki başarı ya da başarısızlığını kestirebilmek için kullandıkları geleneksel piyasa araştırmalarının (anket, odak grup araştırmaları) yerini Neuro marketing alacak.