Eğitim Sen Çorum Şubesi Eğitim Sekreteri Egemen Ulusoy, Milli Eğitim Bakanlığının beceriksizlikte sınır tanımadığını ve Milli Eğitim Bakanlığının bu beceriksizliği nedeniyle 2013 SBS sonuçlarının yeniden hesaplanacağını açıkladı.
Milli Eğitim Bakanlığı’nın SBS`de Almanca ve İngilizce testlerinin cevap anahtarlarını karıştırması üzerine 718 öğrencinin puanının yanlış hesaplaması gerekçe gösterilerek sınav sonuçlarının Ankara 18. İdare Mahkemesi tarafından iptal edildiğini hatırlatan Egemen Ulusoy, “bugüne kadar sayısız becerisizliğe imza atan Milli Eğitim Bakanlığı, son olarak sınava giren bütün öğrencilerin mağdur edilmesine neden olan SBS sınavının iptali ve puanların yeniden hesaplanması yönündeki kararla birlikte bugüne kadar hemen her adımda yaptığı yanlışların üzerine bir yenisini eklemiştir” ifadesini kullandı.
Egemen Ulusoy, açıklamasında şöyle dedi:
“Ankara 18. İdare Mahkemesi, söz konusu yanlışın sadece 718 öğrenciyi değil, sınava giren 1 milyon 112 bin öğrenciyi yakından ilgilendirdiği için böyle bir karar alırken, SBS üzerinden gerçekleştirilen yerleştirmelerin yürütmesini durdurma ve puanların yeniden hesaplanması kararı almıştır.
Ankara 18. İdare Mahkemesi‘nin bu kararı, sınav sonuçları üzerinden gerçekleşen bir yanlışın tespit edilmesi kadar, Milli Eğitim Bakanlığı`nın bir beceriksizliğinin daha onaylanması anlamına gelmektedir. MEB`in bu beceriksizliği yüzünden binlerce öğrenci, aldığı SBS puanına göre kayıt yaptırdığı liseyi değiştirme riskiyle karşı karşıya bırakılmıştır.
Bugüne kadar sayısız becerisizliğe imza atan Milli Eğitim Bakanlığı, son olarak sınava giren bütün öğrencilerin mağdur edilmesine neden olan SBS sınavının iptali ve puanların yeniden hesaplanması yönündeki kararla birlikte bugüne kadar hemen her adımda yaptığı yanlışların üzerine bir yenisini eklemiştir.
Yıllardır eğitim sisteminde yaşanan sorunlara kalıcı çözümler üretmek yerine, sürekli yeni sorunlar üreten, eğitim sistemini sınav merkezli olmaktan kurtarmak yerine, çocuk ve gençlerimizin gireceği sınavların sayısını arttırıp, her yıl başka bir değişiklik yapan MEB`in yaptığı hatalar nedeniyle mağdur olanların sayısı giderek artmaktadır.
Eğitim sorunlarına yönelik kalıcı çözümler üretmekten çok siyasal kadrolaşma ve skandallar ile gündemde olan MEB`in mevcut yapısı ile yeni hatalara ve yanlışlara imza atması kaçınılmaz görünmektedir. Yaptığı sınavlarda cevap anahtarlarını bile doğru dürüst dağıtamayan, kendi yarattığı mağduriyetleri gidermek için somut adım atmayan Milli Eğitim Bakanlığı`nın mevcut zihniyetle eğitime sistemine yönelik somut politikalar üretmesi ve sorunlarımıza kalıcı çözümler üretmesi mümkün görünmemektedir.”