Öğretim yılı ve eğitim seviyesine göre net okullaşma oranı, 2013/2014 öğretim yılında tüm eğitim seviyelerinde bir önceki yıla göre artış gösterdi.
Türkiye İstatistik Kurumu (TUİK) Samsun Bölge Müdürü Harun Çiçek'in verdiği bilgiye göre; 2013/2014 öğretim yılında eğitim seviyelerine göre net okullaşma oranı cinsiyet açısından karşılaştırıldığında sadece yükseköğretim seviyesinde belirgin bir fark, göze çarptı.
Buna göre 2013/2014 öğretim yılında erkeklerde %38,9 olan yükseköğretimdeki net okullaşma oranı, kadınlarda %40,9 olarak gerçekleşti.

LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE ERKEKLER ÖNDE
Yüksek lisans ve doktora düzeyinde yükseköğretimdeki öğrenci sayısı ele alındığında 2013/2014 öğretim yılında yüksek lisans düzeyindeki erkek öğrenci sayısı bir önceki öğretim yılına göre %22,8 oranında artarak 154 bin 502, kadın öğrenci sayısı ise %20 oranında artarak 111 bin 393 oldu.
Doktora düzeyindeki erkek öğrenci sayısı ise 2013/2014 öğretim yılında bir önceki öğretim yılına göre %10,4 oranında artarak 38 bin 267’ye ulaştı.
Aynı öğretim yılında kadın doktora öğrencisi sayısı ise bir önceki öğretim yılına göre %12,7 artarak 28 bin 890 oldu.    

HALK EĞİTİM MERKEZLERİNDEKİ KURSİYER KADIN SAYISI ERKEKLERDEN 1,5 KAT FAZLA
Yaygın eğitim kurumlarındaki kursiyer sayıları incelendiğinde 2012-2013 döneminde hem kadın hem de erkeklerin en fazla gittiği kursun halk eğitim merkezleri olduğu görüldü.
Bu merkezlerde kursiyer olan kadın sayısı 2 milyon 748 bin 881 iken erkek sayısı 1 milyon 785 bin 970 oldu. Mesleki eğitim merkezlerinde kursa katılan erkek sayısı 199 bin 940 olup, bu sayı 46 bin 128 olan kadın kursiyer sayısından 4 kat fazladır.

ERKEKLER İNTERNET KULLANIMINDA DAHA AKTİF
Türkiye İstatistik Kurumu’nun gerçekleştirdiği Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçlarına göre 2014 yılında erkeklerin internet kullanım oranı tüm yaş gruplarında kadınlardan daha yüksek oldu.
En yüksek fark ise 23,5 puan ile 35-44 yaş grubunda erkeklerde %63,7 ve kadınlarda %40,2 ile görüldü.
Sonuçlar, eğitim düzeyi yükseldikçe internetin kullanımının da arttığını gösterdi.
Eğitim düzeylerine bakıldığında en önemli fark ilkokul ve ilköğretim/ortaokul ve dengi düzeylerinde görüldü.
İlkokul mezunu erkeklerde internet kullanım oranı %28,2, kadınlarda %17 ve bu oran ilköğretim/ortaokul ve dengi mezunu erkeklerde %69, kadınlarda %58,1 olurken, her iki eğitim düzeyinde de cinsiyetler arasındaki fark 11 puan olarak gözlendi.