Eğitim-Sen Çorum Şubesi Yürütme Kurulu Başkanı Mustafa Gül, "iş güvencemize, mesleki itibarımıza, geleceğimize sahip çıkıyoruz! Öğretmenlerin performans değerlendirmesine hayır!" dedi.

Eğitim-Sen, öğretmenlerin performans değerlendirmesine karşı imza kampanyası başlatıyor.

Şube Başkanı Mustafa Gül, yaptığı açıklamada; "Performans ve öğretmenlerin zorunlu olarak her dört yılda bir girmek zorunda bırakılacağı sınavın bizlere dayatılması; MEB’nın eğitim alanında yaşanan sorunlara çözüm üretmek yerine var olan sorunları çoğaltıp gerçek sorunları çözme niyeti ve iradesine sahip olmamasının sonucudur" dedi.

Mustafa Gül, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

"Bilindiği üzere kamuda performans değerlendirmesine dayalı, esnek ve güvencesiz bir istihdam sistemi oluşturmak, iktidarın uzun süredir gündemini oluşturuyor. 6 Temmuz 2012 tarihli resmi gazetede yayımlanan 10. Kalkınma Planı (2014-2018) içinde kamu istihdam rejimi ile ilgili olarak belirlenen iki hedeften (esnek çalışma ve işlevsel performans değerlendirmesi) biri olan performans değerlendirme uygulamasının Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde bütün öğretmenlere yönelik olarak uygulanması için hazırlıklar büyük ölçüde tamamlandı.

MEB geçen yıl 12 ilde yaptığı pilot uygulamadan sonra “Öğretmen Performans Değerlendirme ve Aday Öğretmenlik İş ve İşlemleri Yönetmeliği” ne dair taslağını kamuoyunda tartışmaya açtı. Bu taslak, öğretmenlik mesleğinin statüsü ve öğretmenlik mesleğinin toplumsal algısında derin ve telafisi mümkün olmayan olumsuz sonuçlar yaratacaktır. Performans değerlendirme sisteminin iş güvencemizi ortadan kaldıracağı, öğretmenin öğrenci ve veli ile olan ilişkilerini ise müşteri memnuniyeti düzlemine taşıyacağı bilinmektedir. Bu yönetmeliğin, öğretmenlerin mesleki yeterliliklerinin gelişmesine katkı sunmak yerine iş barışının bozulması, mesleki dayanışmanın zayıflaması, okul ortamında öğretmenlik mesleğinin toplumsal rolü ve değerinde aşınma yaratması gibi pek çok yeni sorun ve sonuç yaratacağı kesindir. Performans ve öğretmenlerin zorunlu olarak her dört yılda bir girmek zorunda bırakılacağı sınavın bizlere dayatılması; MEB’nın eğitim alanında yaşanan sorunlara çözüm üretmek yerine var olan sorunları çoğaltıp gerçek sorunları çözme niyeti ve iradesine sahip olmamasının sonucudur.

Bu düzenlemeye ilişkin sendikamızın görüşlerini kamuoyuyla daha önce paylaşmış ve kabul edilemez olduğunu belirtmiştik. Bakanlığa da sendikamızın kapsamlı değerlendirmesini iletmiştik. Bu kapsamda bu düzenlemeye karşı tüm öğretmenleri itiraz etmeye, birlikte bir mücadele inisiyatifini ortaya çıkarmaya, iş güvencesine, mesleğine, itibarına ve geleceğine sahip çıkmaya çağırıyoruz.

SÖZÜMÜZÜ HER İŞ YERİNDE SÖYLÜYOR, İMZA KAMPANYASI BAŞLATIYORUZ!

Bunun başlangıcı da bu konuda MEB’in argümanlarının gerçekte neye tekabül ettiğine dair geniş bir aydınlatma ve teşhir çalışması başlatarak konu ile ilgili daha önce kamuoyuna sunduğumuz “10 Soruda Eğitimde Performans Değerlendirme Sistemine Neden Karşıyız” açıklamamızı bütün işyerlerinde gündem yaparak çalışmamızı yürüteceğiz. İlçe ve işyerlerinde eğitim emekçileri ile toplantılar yapılarak konunun ayrıntılı olarak tartışılması sağlanacaktır.

Bu süreç içerisinde ülke genelinde tüm işyerlerinde demokratik tepkimizi ortaya koyarak bu taslağın geri çekilmesini talep edeceğimiz bir imza kampanyası başlatıyoruz.Bu günden itibaren başlayan imza kampanyamız çerçevesinde toplanan imzalar Milli Eğitim Bakanlığına iletilmek üzere düzenleyeceğimiz basın açıklaması ile 27 Mart 2018 tarihinde Milli Eğitim Müdürlüklerine verilecektir.

Öğretmenlik mesleği eğitim süreçleri, atanma sorunları, çalışma koşulları, iş güvencesi açısından yaşanan kaygılar, yetersiz maaşlar nedeniyle giderek değersizleştirilmiştir. Eğitim Sen olarak öğretmenlik mesleğini daha da itibarsızlaştırması kaçınılmaz olan eğitimde performans değerlendirme uygulamasına karşı ayrım gözetmeksizin bütün eğitim emekçileri ve örgütlü oldukları sendikaları ortak mücadeleye ve imza kampanyasına katılmaya çağırıyoruz."