banner1752

Çorum'da Bir İlk Daha
Çağımızın monoton yaşamı içinde fiziksel kapasitemizin kullanılabilmesi ve kişinin anatomik, fizyolojik, psikolojik yönden sağlıklı olabilmesi için,spor iyi bir araçtır.Günde 20 dakika yapılan fiziksel egzersiz,vücutta “serotonin” denen bir hormon salgılamaya başlıyor.Bu hormon;kaygının azalması,öğrenme veriminin artması,uykunun düzene girmesi ve insanın kendini daha zinde hissetmesini sağlıyor.İntihar eden insanların,kanları incelendiğinde,kanlarında serotonine rastlanmıyor.Yani bu madde salgılanmadığında,o insan hayattan kopmaya başlıyor.Dolayısıyla,serotoninin salgılanabilmesi ve insanın hayata bağlanabilmesi için,fiziksel egzersizler yapmanın önemi çok büyüktür.
Engelli kişiler için ise spor, öncelikle topluma adaptasyonlarını gerçekleştirmek ve kendi kendine yetebilme duygusunu ortaya çıkarmak için uygulanan rehabilitasyon programları içinde yer almıştır. Engellilere yönelik özel ve resmi müsabakalar,olimpiyatlar düzenli aralıklarla yapılmaya başlanmıştır.
Bu gelişmelerin etkisi altında,çocuğun temel eğitiminde önemli bir yeri olan spor faaliyetleri,özel ihtiyaçları olan çocukların eğitiminde de daha önemli bir düzeyde yer almaya başlamıştır. Spor eğitiminin faaliyetleri içerisinde yer alacak olan uygulamalar,engelli bireyin topluma kabul görmesini kolaylaştırarak,sosyal uyumlarına
olumlu yönde etki etmektedir.
 
SPORUN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ YARARLARI
Spor; iç disiplin, yarışmacı ruh ve dostluk aşılar. Sağlığın, fiziksel gücün, dayanıklılığın, sosyal entegrasyonun ve psikolojik iyi olma halinin spor ile arttığından şüphe yoktur. Sporun,engelli insanlar için de ne kadar yararlı olduğunu anlamak güç olmasa gerek.
 
SPORUN ENGELLİLER ÜZERİNDEKİ YARARLARI:
Tedavi:
Birçok spor aktivitesinin engelli insanların rehabilitasyon ve regreasyonunda kullanımı artık mümkündür. Spor,konvensiyonel fizyoterapi metodlarını tamamlayıcı bir tedavi olarak, giderek daha yaygın kullanılmaktadır. Gücün ,koordinasyonun ve dayanıklılığın gelişimine yardımcıdır. Bazı sporlar belirli kas gruplarını geliştirir. Örneğin; ağırlık kaldırma ve okçuluk; paraplejik hastalarda, kol kaslarının gelişimine yardım ederek, kendilerine bakma konusunda bağımsızlık kazanmalarını sağlarlar. Basketbol gibi tekerlekli sandalye ile yapılabilen spor, engelli kişilerin tekerlekleri çevirirken, pas verirken veya topu yakalarken koordinasyonunun gelişmesine yardımcı olur. Yüzme de kabul edilmiş değerli bir egsersiz ve tedavi şeklidir .Son yıllarda en popüler spor dalı haline gelmiştir. İnsan suyun içinde iken ,ağız ve burundan nefes alıp-verirken, suyun kaldırma kuvveti ile ekstremitelerini yetenekleri ölçüsünde serbestçe hareket ettirir.

SOSYAL YARARLARI
Sporun engelli insanlar için bir başka önemli yönü, sosyal ilişkilerin oluşmasını sağlamasıdır. Kalıcı engellilik, engelli insanların kendilerine olan yaklaşımlarını bozar, içe kapanıklık ve sosyal izolasyona neden olur. Ayrıca psikolojik reaksiyonlar, bakmakla yükümlü olan insanların onlardan utanması, ileride daha da artabilir.
Sonradan  engelli hale gelmiş insanlarda , spor aktivitesine katılmak, kendini önemseme duygusunun yeniden kazanılmasına, pozitif mental davranışların ve tekrar sosyal hayata entegrasyonuna yardımcı olur. Ayrıca psiko depresif durumlardaki engelli kişilerin, spor aktivitelerine katılmaları ile bu durumlarında düzelme görülmüştür.

SPOR VE ZİHİNSEL YETERSİZLİK
Zihinsel yetersizliği olan insanların ,kendilerine sunulan spor ve boş zaman aktivitelerine katılmanın akademik, sosyal, ruhsal ve fiziksel yararları vardır. El-göz koordinasyonu becerilerinin artması, dikkat ve algılama, yönergeleri yerine getirme, bedensel yeterliliklerinin artması vb. bir çok konuda gelişme gösterdiği araştırmalarla tespit edilmiştir. 
Eğlence için spor:
Yıllar sonra sporun eğlence yönünün öneminin anlaşılması birçok açık hava aktiviteleri, su sporları ve salon sporlarının gelişimine neden oldu. Entegre spor toplumun tüm bireyleri için istense de ,total entegre olanaklar her zaman mümkün olmamaktadır.
Engeli kişiler için sporlar şu şekilde sınıflandırılır :
1-Çok az modifikasyon ile veya modifikasyon olmaksızın eşit olarak katılabilecekleri sporlar.(Bowling, dart, okçuluk, yüzme ,binicilik, masa tenisi)
2-Modifiye edilmiş sporlar(Tekerlekli sandalye basketbolu, dart, cirit atma, halter gibi)
3-Engelli kişiler için geliştirilmiş sporlar(Görme engelliler için geliştirilmiş roll ball gibi)

YARIŞMA SPORLARI:
Spora artan ilgi,yarışma sporlarının gelişmesine neden oldu. Sporun yarışmacı yanı yeteneğin ölçümünü gösterdiğinden önemlidir. Normal insanların sporlarında olduğu gibi, engellilerin sporlarında da kurallar ve düzenlemeler yapılmıştır. Engelli insanların eşit olarak yarışabilmeleri için farklı kurallar ve sınıflamalar oluşturulmuştur. Engelliliğin sınıflaması fazla sayıdadır ve değişkenlik gösterir. Bazıları engelliliğin nedenine bazıları ise vücudun kollar, bacaklar, kalp gibi etkilenmiş bölümüne dayanır.
 
NASIL BİR DESTEK VERİLECEK?
Bireysel Spor Programları, bireylere yapılan ön spor testi sonrasında belirlenir. Spor eğitmeni programın haftalık çalışma sürelerini ailelenin de görüş ve önerilerini alarak belirler ve programı ; saatlik, yarım gün, tam gün, iki gün veya daha fazla olacak şekilde hazırlar ve uygular.
Spor yapmaya başlayan her birey için "Bireysel Spor Programı" oluşturulmaktadır. Bu program çerçevesinde her bir birey spor eğitimeni gözetimi ve eğitiminde çalışmlarını sürdürmektedir. Gün içerisinde belirlenen hedefler doğrultusunda yürüyüşler, koşular, bisiklet turları yapmakta; temel spor becerileri olarak ifade edilen atma,tutma,fırlatma egzersizleri çalışılmakta, bunlarla birlikte özel alan olarak adlandırlan spor branşlarında (masa tenisi,yüzme,basketbol,voleybol,futbol vd.) çalışmalar yapılmaktadır.
Programın süresi içerisinde bireylerin obsesif ve stereotipik yaşamasına fırsat verilmeden bireyin yetenekleri ve ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan spor eğitimi uzman spor eğitimcisi tarafından takip edilmektedir.
Yaşam Becerileri Destek Programı
o   Temel Spor Becerileri
o   Akademik Beceriler Destek Eğitimi Programı
o   Motor Becerilerin Gelişimi Destek Programı
o   Sosyal Beceriler Destek Programı
Yöntem
o   Motor Beceriler Öğrenme
o   Eğitmen Merkezli Öğretim
o   Tümevarım Yöntemi
o   Klasik Komut Yöntemi
o   Eşli Çalışma Yöntemi
o   Feedback (Geri Dönüt verme yoluyla öğretim)
o   Problem Çözme Yöntemi
o   Gösteri (Demonstrasyon) Yöntemi
 
Sportif Faaliyetlerimiz Nerelerde Verilmektedir?
o   (Anlaşmalı olduğumuz) Fitnes Merkezleri,Spor Salonları,Yüzme havuzları
o   Doğal Alanlar
o   Yürüyüş Parkurları
o   vd.
 
FATİH KAZANCI KİMDİR ?
İlk ve orta öğrenimi Çorum'da tamamladı.
2003-2007 yılları arasında Sakarya Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Spor Yöneticiliği bölümünü başarı ile bitirdi.
Karadeniz Otizm Gençlik ve Spor Kulübü bünyesinde Yaşam Liderliği Eğitimi aldı. (Sakarya/sapanca) Sportizm Gençlik ve Spor Kulübünde Spor Eğitmenliği , (İstanbul) Sen Değilim Otizmle Yaşam Merkezi Yaşam Liderliği Eğitmenliği , (İstanbul) Elit Akademi Özel Eğitim Merkezi Yardımcı Spor Eğitmenliği görevlerinde bulundu.
Özel gereksinimleri olan çocuk ve yetişkin bireylerle spor aktiviteleri yoluyla bilgi ve beceri kazanmaları konusunda çalıştı. Evli ve 2 çocuk babasıdır.
FİZA Özel Eğitim ve Aile Danışmanlığı olarak, Özel Eğitim gereksinimi olan bireylerin Spor yolu ile bir çok beceri ve faaliyeti gerçekleştirebileceğinin farkındayız. Bu nedenle Özel Eğitim alan bilgisi ile Spor Eğitimi çalışmalarını aynı çatı altında buluşturduk. Özel Eğitim ve Spor Danışmanlığı olarak; Atletizm, Basketbol, Yüzme, Masa Tenisi, Fitnes vd. branşlarda kişinin varolan performansı ve ihtiyacına göre destek alabilirsiniz.  Ayrıntılı bilgi ve randevu için 224 13 58 nolu telefonumuzu arayabilir veya www.fiza.biz adresinden bize ulaşabilirsiniz.

Yayla Haber

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.