Bilge Kaan Ticaret Meslek Lisesi’nde Özel Eğitim kararı bulunan öğrencilerin en az sınırlandırılmış eğitim alabilmeleri için hazırlanan Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı hazırlamak ve gelişimlerini takip etmek ve değerlendirmek amacıyla Okul Müdür yardımcısı Mehmet Burhan, Okul rehber öğretmeni Burçin Işık, Ram Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanı İbrahim Eren, veliler ve okul öğretmenlerinin katılımı ile BEP Toplantısı gerçekleştirildi.
Toplantıya Çorum RAM Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanı İbrahim Eren konuşmacı olarak katıldı.
Eren, toplantıda BEP programı hakkında bilgiler verdi. BEP Programının bireyin, ailenin, öğretmenin gereksinimleri doğrultusunda hazırlandığını ve hedeflenen amaçlarda verilecek destek eğitim hizmetlerini içerdiğini vurgulayan Eren, “Özel eğitim gerektiren öğrencinin, normal sınıf düzeyinde belirlenmiş beklentilerinden farklı olarak belirlenen bir süre içinde öğrenme beklentilerinin, ihtiyaçlarının, ilgilerinin ve performansının bir özetidir” dedi.
Normal okul programındaki değişiklikleri ve uyarlamaları içeren ve her özel eğitim gerektiren öğrenci için hazırlanan yazılı bir plan olduğunu dile getiren Eren, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Özel eğitim gerektiren öğrencinin gelişimini gözlemek ve iletişim kurmak için öğretmenlere yardımcı olan bir araçtır. Okul personeli ve destek hizmetleri veren kişilerin birlikte geliştirdikleri, uygulandıkları ve gelişmeleri izledikleri bir plandır. Gerektiğinde düzeltilebilen ve değiştirilebilen esnek bir çalışma programıdır.”

KİMLERİN BEP’EİHTİYACI VARDIR? 
Aynı yaş grubundaki çocuklara sağlanan eğitim olanaklarından yararlanmasını engelleyen özel eğitim gereksinimi olan bireylerin, engeli ya da yetersizliği, eğitimsel performansınıolumsuz olarak etkileyen bireylerin, gereksinimlerinin karşılanması için özel düzenlenmiş destek eğitime gereksinim duyulan bireylerin bireyselleştirilmişeğitim programına ihtiyacı var demektir.
BEP’in Yararları olarak şunları söyleyebiliriz:
Çocuğun yapabilecekleri betimlenir. Çocuğa uygun eğitim hizmetleri sunulur. Çocuğun engelinden kaynaklanan farklı gereksinimleri belirlenir. Çocuğun kendi öğrenmesi ile ilgili daha fazla sorumluluk almasına yardımcı olunur. Çocuğun öğrenmesi izlenir. Çocuğun ilerlemeleri kayda alınır. Çocuğun ailesi ile diğer birim üyelerinin ilişkilerine katkıda bulunur. Çocuğun bilgi ve beceri eksiklerinin nasıl giderilebileceğine yol gösterir.
Çocuğun eğitiminde karşılaşılabilecek sorunlar ve çözümler, alınacak kararlar hakkında aile ve okul personeline eşit söz hakkı sağlar. Çocuğun gelişiminin değerlendirilmesini sağlar.
Programın, materyalin ve başlangıç noktalarının etkililiğinin değerlendirmesine yardımcı olur
Eren “Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları yapılan okul ve kurumlarda, özel eğitim gerektiren bireyler için, BEP’in geliştirilmesi, uygulanması, izlenmesi ve değerlendirilmesi amacıyla BEP geliştirme birimi oluşturulur. Bu birimlerin, yakın çevrelerinde birim kurulamayan kurumlardaki özel eğitim gerektiren bireylere de destek eğitim vermesi için hizmet alanları özel eğitim hizmetleri kurulu tarafından belirlenir.” 
Toplantının sonunda katılımcılar, eğitim öğretim ortamında yapılabilecek düzenlemeleri ve görüşlerini paylaşarak Çorum Rehberlik Araştırma Merkezi’ne katkılarından dolayı teşekkürlerini ilettiler.