Alaca Avni Çelik Meslek Yüksekokulu’nda 10-16 Mayıs tarihleri arasında kutlanan Dünya Engelliler Haftası nedeniyle çeşitli etkinlikler gerçekleştirildi.

Toplumda farkındalık oluşturmayı ve engelli bireylerin de topluma adapte olmasını amaçlayan Dünya Engelliler Haftası 10-16 Mayıs günleri etkinliği Alaca Avni Çelik Meslek Yüksekokulu birimi tarafından gerçekleştirildi.

Meslek Yüksekokul Engelli Birimi Temsilcisi Öğr. Gör. Esra Özata, Farkındalık Eğitimi adı altında yapmış olduğu sunumda Türkiye’deki üniversitelerin genel durumundan bahsederek Engelsiz Üniversite kavramı üzerinde durdu.

Özata, Engelli Öğrenci Birimi Koordinatörlüğü’nce çalışmalarını yürüttüklerini ifade ederken, Engelli Öğrenci Biriminin, öğrencilerin ve öğretim elemanlarının görevlerine de değindi. Ayrıca sunum boyunca Öğr. Gör. Esra Özata’ya işaret diliyle Üniversite İlahiyat Fakültesi 1. sınıf öğrencisi Meryem Karakaş eşlik etti.

Meslek Yüksekokulu Müdürü Doç. Dr. Bahat Comba yapmış olduğu konuşmasında Yüksekokulun 2018 yılında Engelsiz Üniversite Ödülleri'nde önemli bir başarı yakaladığını, 2019 yılında da birimlerin engelli bireylerin mekânlara, eğitime ve sosyo-kültürel faaliyetlere erişimleri konusunda farkındalık yaratmaya devam ettiğini ifade etti.

Comba, bu amaçla okulun fiziksel imkanlarının iyileştirildiği ve topluma fayda konusunda Çorum engelliler derneği üyelerine tekerlekli sandalye bakım-onarımı konusunda birimde görev yapan hocaların eğitim verdiğini ve yeni başvuruların yapıldığını söyledi.

Sunum sonrasında Alaca Kaymakamı Ramazan Kurtyemez, öğretim elemanları, öğrenciler ve Alaca Özel Eğitim Uygulama Merkezi'nden gelen öğrencilerin de katılımıyla Engelsiz Yaşam Duvarı etkinliği gerçekleştirildi.

Alaca İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde görevli resim öğretmeni Aşgın Tuğçe Bilgili’nin okul duvarına yapmış olduğu ağacın dallarına ellerini yeşile boyayarak yaprak baskısı yapan öğrenciler, duvara bir anı olarak el izlerini bırakmış oldu.

Sonrasında Empati Çalışması adı altında 5 öğrencinin gözleri bağlanarak bir öğrencimizden de tekerlekli sandalye kullanması istendi. Empati çalışması sonrası duygularını ifade eden öğrenciler görememenin ve yürüyememenin ne kadar zor olduğunu ifade etti.