Cumhuriyet Tarihinin en büyük projelerinden birinin temeli önceki gün İstanbul’da atıldı. Hem Türkiye hem Dünya için oldukça önem arz eden bir proje den bahsediyorum. 3. Havalimanı projesinden.
3. Havalimanının yıllık 150 milyon yolcu kapasitesine ulaşması hedefleniyor. Bu sayı Türkiye’ye, dünyanın en büyük havalimanına sahip ülke unvanını kazandırmış olacak. Yaklaşık 80 bin dönüm arazi üzerine inşa edilecek olan 3. Havalimanında 16 taksi yolu, 500 uçak park kapasiteli toplam 6.5 milyon metrekare büyüklüğünde apron, şeref salonu, kargo ve genel havacılık terminali, 165 yolcu köprüsü, terminaller arasındaki ulaşımın raylı sistemle yapıldığı 4 ayrı terminal binası, 3 teknik blok ve hava trafik kontrol kulesi, 8 kontrol kulesi, her türlü uçak tipine uygun müstakil 6 pist bulunacak. Projede ayrıca devlet konuk evi, 70 bin araç kapasiteli açık ve kapalı otopark, havacılık tıp merkezi, oteller, itfaiye ve garaj merkezi gibi tesisler de yer alacak. 
İnşaatın Parasını Devlet Ödemeyecek
İhalesi, 25 yıllık kira bedeli için, 22 milyar 152 milyon euro artı KDV ile gerçekleşen 3. Haavalimanı inşaatının parasını ise devlet ödemeyecek. 3. Havalimanı, Yap-İşlet- Devret modeliyle inşa edilecek.
Peki proje hayata geçtiğinde ne olacak
Bugün dünya havacılık filosu yaklaşık 45 bin uçaklık büyüklüğe sahip. Sürekli uçuş halinde olan uçak sayısı ise yaklaşık 15 bin.  Ekonomik büyüklükler açısından dünyanın 100'de biri büyüklüğe sahip olan Türkiye'nin havacılıktan aldığı pay ise 30'da bir. 3. Havalimanı ile bu pay çok daha artmış olacak. Bunu ben söylemiyorum. Merkezi Frankfurt'ta bulunan ve dünyada 12 havalimanının işletmesini yapan, Fraport'un Operasyondan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Peter Schmitz söylüyor. Böylesine bir pazarda Malum yabancı mihraklar 3. Havalimanını neden istesin…!
İstihdama Katkı
3. havalimanının istihdama sağlaması beklenen katkı oldukça büyük. Proje süresince yılda ortalama 80 bin, proje bittiğinde ise 120 bin kişinin istihdam edileceği ifade ediliyor.
Transfer Merkezi Türkiye
Transfer merkezi konusunda söz sahibi olan Almanlar, projenin tamamlanması ile bu unvanı Türkiye’ye devredecekler. 3. Havalimanı ile dünyanın en büyük transfer merkezi Türkiye olacak. Avrupa'nın, Asya'nın ve Afrika'nın buluştuğu merkez Türkiye’de olacak.
Özetle 3. Havalimanı projesinin hayata geçmesiyle birlikte havayollarında hakimiyet önemli ölçüde Türkiye’nin eline geçmiş olacak. Havayolları,  halkın yolları olacak. Yakın bir gelecekte dünyanın hava taşımacılığında en büyük Türkiye olacak.
Canlı Yayıncılar
Yazımı bitirmeden önce, aklıma gelmişken sormadan geçemeyeceğim.
Türkiye'de bir olay çıksa da canlı canlı yayınlasak diyerek yayın yapan, yabancı haber servisleri,  dünyanın en büyük Havalimanı'nın temeli atma törenini de canlı yayınladı mı merak ediyorum.
Tekrar görüşünceye dek hepinize saygılar…